Avatar billede pools Nybegynder
16. marts 2008 - 14:48 Der er 9 kommentarer

forbindelse til en anden computer

Hej. jeg har en computer på mit netværk jeg gerne vil have forbindelse til. Computeren er synlig på netvæket, men når jeg prøver at gå ind på den, siger den: Adgang nægtet. Computeren har ingen firewall slået til, heller ingen virusprogram. har aktiveret netværkdeling på computeren, men får stadig samme besked. Hvordan får jeg adgang til computeren ?

Mange tak
Avatar billede nva Praktikant
16. marts 2008 - 14:55 #1
Måske kan dette hjælpe dig http://technet.microsoft.com/da-dk/library/bb727037(en-us).aspx
Avatar billede pools Nybegynder
16. marts 2008 - 14:58 #2
Det er ikke vista, men XP pro
Avatar billede jokerper Nybegynder
16. marts 2008 - 15:06 #3
Prøv at aktivere gæstekontoen på din xp.
Avatar billede njalus Nybegynder
17. marts 2008 - 19:53 #4
Du skal bare logge ind som administrator eller lign. så skulle der ikke være nogle problemer i det. Prøv evt. at del en mappe, gå ned i kør skriv \\xxx.xxx.xxx.xxx også find den mappe du lige har delt.
Avatar billede pools Nybegynder
24. marts 2008 - 16:13 #5
jeg kan godt se den anden computer på netværket. Men når jeg prøver at gå ind på den, siger den: adgang nægtet. Har prøvet at skrive \\xxx.xxx.xxx.xxx

Hvilken computer skal jeg aktivere gæstekontoen på. Den jeg gerne vil ind på, eller min egen ?
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. marts 2008 - 16:39 #6
Den du gerne vil ind på.

Eller det her:

PRøv at oprette en bruger på hver pc med samme brugernavn og adgangskode og log på med dem se om det virker.
Avatar billede pools Nybegynder
27. marts 2008 - 15:23 #7
når jeg skriver \\xxx.xxx.xxx.xxx skriver den netværksstien blev ikke fundet.

Det andet, med at logge på hver pc med samme brugernavn og adgangskode virker heller ikk ?
Avatar billede jokerper Nybegynder
27. marts 2008 - 19:01 #8
Prøv at se om du har aktiveret NetBIOS sker ved: Under egenskaber for trådløsnetværksforbindelse > Internetprotokol (TCP/IP) > Egenskaber > Faneblad "Generelt" > Avancerede > Faneblad WINS > Radiobutton "Aktiver NetBIOS via TCP/IP" vælges.
Avatar billede pools Nybegynder
01. april 2008 - 13:22 #9
den står allerede som aktiveret