Avatar billede alexanderhjorth Nybegynder
16. marts 2008 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar pc til gaming

Jeg leder efter en bærbar pc til ca. 10.000kr. den skal udelukende bruges til at høre musik og spille på og skal som minimun kunne spille Counter-Strike Source men også gerne spil der kræver mere. Den skal ikke hakke i det, når jeg spiller.

Jeg har ret begrænset viden om hvad der betyder mest ved køb af computer og kunne rigtig godt bruge noget hjælp. Har fundet nedenstående pc til en pris lidt under 10.000kr og vil høre om nogen kan hjælpe mig med om den er god nok og hvad der evt. skal være bedre.

Venlig hilsen Alexander

Intel Core 2 Duo T7700 (2,4 GHz)
2048 MB DDR2 ram (2x1024 MB)
250 GB harddisk 5400 RPM+1 GB Robson mem
15,4" Wide XGA TFT CrystaLBrite
GeForce Go8600M-GT 512/1280 MB
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2008 - 13:53 #1
Konfigure evt. selv disse Zepto maskiner med større cpu,ram osv. så den kan klare dine krav, fælles for dem er dog at der er et virkelig godt grafikkort i dem - Nvidia 8600m GT
Med 14.1" skærm:
http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5

Med 15,4" skærm:
http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=EL0jnexFJu4PlNO6I

Mybook M16:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408927

En enkelt med AMD cpu:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403321

Asus:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=421251

Novabok med bedere grafikkort end Zepto:
Novabook XLerator
http://www.novabook.dk/notebooks.html

Og toppen af kransekagen, hvad ang. grafik så se Novabook XLerator SE, men så er prisen også HELT i top.
Avatar billede woller Nybegynder
16. marts 2008 - 19:25 #2
hvis jeg var dig ville jeg nu lige overveje at se lidt på dells side, og se om der er en af deres bærbare XPS'er du kan bruge til noget. De har en god ydelse og du får en af de bedste forsikringer på markedet, til billige penge. Hvilket er det vigtigste ved en bærbar... Det holder ikke bare at køre den på standard garantien så kan der gå flere måneder før du får den tilbage hvis den går i stykker
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2008 - 20:41 #3
Selvfølgelig er det nok med standard garantien i henhold til købeloven.
Hvis du f.eks køber en Medion fra ALDI, ja så kan der gå xx antal uger med en rep.
Hvis du køber en bærebar i ansete IT butikker og ved ansete leverandører og ikke i en daglivareforretning, ja så er der ingen problemer.
Avatar billede alexanderhjorth Nybegynder
16. marts 2008 - 21:35 #4
Tak
Avatar billede alexanderhjorth Nybegynder
16. marts 2008 - 21:38 #5
Tak for svar - jeg har kigget på linkene og besluttet at en Zepto pc som jeg allerede havde kigget på nok er det bedste bud til prisen men er stadig lidt usikker på om grafik kortet kan leve op til kravene og ikke hakke i det når jeg spiller CS Source og World og Warcraft og Half-life....

Hilsen Alexander
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2008 - 21:42 #6
Min søn har en Zepto 6625WD og han spiller netop nogle af disse spil og det kører upåklageligt i fuld settings.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2008 - 21:46 #7
Læs f. eks denne test igennem, hvor der også skrives om spil
http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser/36-Baerbare/122-zepto-znote-6625wd.html
Avatar billede egzonrh Nybegynder
17. marts 2008 - 11:55 #8
Min svar:
Alienware

Det er en computer speciel lavet for spil.

I har måske nok hørt om spillet Crysis. Grafikken er så god at den fylder MEGET og det tager herre lang tid at installer det på en normal computer, men på Alienware computeren, lagger det ikke. Hastigheden burde også være godt. Alt spil osv. burde være godt for Alienware.

Du kan købe det i bærbar eller stationære.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2008 - 12:22 #9
Info: Alienware (ejet adf DELL) så det er blot en DELL i en anden "indpakning", så vil du spare penge i forhold til en Alienware, så vælg en DELL XPS
Avatar billede alexanderhjorth Nybegynder
17. marts 2008 - 13:30 #10
Tak igen for jeres hjælp - har læst testen på Zepto og det må da vist være den jeg skal ha og den har jeg råd til den koster lige 10.000kr. i Computercity. venlig hilsen Alexander