Avatar billede hvaskerder Nybegynder
14. marts 2008 - 18:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på trådløst netværk

Jeg har et USB netkort sluttet til min stationære og efter jeg har flyttet netkortet til en anden indgang kan jeg kun få begrænset adgang til mit netværk..? Synes det er noget underligt men kan ikke hitte ud af det selv. Min ip bliver angivet automatisk og når jeg sætter den til en fast (192.168.1.253) er den på netværket som normalt, men jeg kan bare ikke komme ind på nogen hjemmesider..?
Avatar billede tji Nybegynder
15. marts 2008 - 16:32 #1
Prøv at taste kodeord på router ind igen, hvis du har noget sikkerhed på.

Ellers:

Kan du pinge en hjemmeside?

Kør --> cmd --> Skriv "Ping www.eksperten.dk"

prøv evt. også at pinge din router. Typisk første ledige IP i nettet. Eks. 192.168.1.1, hvis du bruger det net "(192.168.1.253)" som du selv nævner.
Avatar billede hvaskerder Nybegynder
15. marts 2008 - 19:02 #2
Kan ikke pinge en hjemmeside og når jeg prøver routeren siger den "Request timed out". Jeg kan sagtens komme på med min bærbare så kodeordet skulle ikke være problemet..
Avatar billede tji Nybegynder
16. marts 2008 - 13:07 #3
Kan du se dit netværk? Hvis det er tilfældet, så prøv at tage en "Reparer" I netværksteder -> Egenskaber -> Højre klik på dit Trådløse Netkort --> Reparer.
Avatar billede hvaskerder Nybegynder
17. marts 2008 - 15:57 #4
kan se netværket og når jeg siger "reparer" kommer den med en fejlmeddelse der hedder; Kan ikke udfører reparetionen, fordi følgende ikke kunne udføres: Fornyelse af ip-adresse.
Avatar billede tji Nybegynder
17. marts 2008 - 16:06 #5
Så find den lige frem, hvor du kan se netværket også vælg dit netværk og tast kodeordet ind igen.
Avatar billede hvaskerder Nybegynder
17. marts 2008 - 20:02 #6
Så virker det.. Det viste sig at jeg skulle genstarte router og sætte sikkerheden op igen.. Tak for din tid og lag et svar hvis du vil ha point..
Avatar billede tji Nybegynder
18. marts 2008 - 18:31 #7
Bare nysgerrig? Er det en netgear fra TDC du har?
Avatar billede tji Nybegynder
18. marts 2008 - 18:31 #8
Og det var så lidt :)
Avatar billede hvaskerder Nybegynder
21. marts 2008 - 21:08 #9
nej har perspektiv bredbånd, men det er også noget lort.. De kan ikke yde support på de routers de anbefaler, selvom de påstår det...