Avatar billede covesen Praktikant
12. marts 2008 - 21:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ark udløb

Hej
Jeg skal låne et ark ud til firmaet jeg arbejder i.
Kan jeg sikre mig at arket ikke forbliver i deres hænder, hvis jeg finder et andet arbejde eller bliver fyret?.

Der bliver ikke tastet vigtige data i det.

jeg har tænkt på en licens udløb ved en bestemt dato.
jeg er klar over problemet hvis jeg glemmer at rette datoen, men vi overlever dette, da det bare skal tastes data ind igen.

kan i hjælpe med koden og hvor den skal sættes ind

venlig hilsen
Christian
Avatar billede jkrons Professor
12. marts 2008 - 21:24 #1
Hvis firmaet vil, er der ingen måde, du kan sikre på, at dit ark ikke kan bruges efter en bestemt dato. Der er en række tiltag, du kan gøre, men de fleste er ret besværlige at gennemføre og ofte ret nemme at omgå, så du bør nok overveje om det er besværet værd.
Avatar billede covesen Praktikant
12. marts 2008 - 21:27 #2
Hej

Det skal ikke være skudsikkert og desuden aner de intet om excel.

bare en dato udløb, så de skal bøvle en del med at åbne det igen.

mvh
Chris
Avatar billede covesen Praktikant
12. marts 2008 - 21:28 #3
Hej igen

Ok jeg læste lige lidt hurtigt der, du siger det er svært at lave.
Er det også svært at lave en dato udløb?

mvh
chris
Avatar billede covesen Praktikant
12. marts 2008 - 21:31 #4
Hej igen

Kunne man måske kombinere det med at arket blev overført til papirkurven?

mvh
chris
Avatar billede sgl Novice
13. marts 2008 - 19:36 #5
Du kan lave en formel under betinget formattering, hvor skriften bliver hvid efter en bestemt dato. Formlen er: =IDAG()>40000

Ret tallet 40000 til en valgfri dag. Idag er det dag 39520. Husk at vedligeholde udløbsdagen !!!

Marker herefter celler med formler som beskyttet
Herefter beskytter du arket med en kode
Ved både at beskytte cellerne og arket forhindrer du, at de kan læse dine formler i de enkelte celler.

Hvis de er kvikke kan de dog kopiere dine data og indsætte kun værdierne, men har du fjernet muligheden for at markere beskyttede celler, så kan du ikke få dem med over. Det eneste, de så får er det, der er hardkodet
Avatar billede covesen Praktikant
13. marts 2008 - 21:43 #6
fedt,

det kigger jeg lige på i weekenden

mvh
chris
Avatar billede covesen Praktikant
19. marts 2008 - 21:03 #7
Hej

Jeg har haft lidt travlt, jeg skal lige have kigget på det.
Avatar billede covesen Praktikant
19. marts 2008 - 21:17 #8
Hej

jeg har nu kigget på det-

Jeg skal skrive formlen i en celle, korrekt
så skal jeg oprette en regl i betinget formatering, korrekt
Jeg har skrevet =IDAG()>XXXXX men uanset højre/lavere tal er formlen sand.
Hvorfra finder du ud af dagen den 13-3-2008 er 39520 ( er det en kode?)

Ellers er det en ret fed måde at lave beskyttelse.
Avatar billede covesen Praktikant
19. marts 2008 - 21:24 #9
Jeg har fundet ud af datosystemet er en tæller, kan excel vise mig hvad dag det er idag?
Avatar billede sgl Novice
25. marts 2008 - 08:43 #10
Ja - du skriver en dato (eks. 25-03) formater herefter cellen som et tal.
Datoerne i excel starter (som bekendt?) med 1 for 1. januar 1900 2 for 2. januar 1900 og så fremdeles