Avatar billede kno Nybegynder
12. marts 2008 - 18:35 Der er 10 kommentarer

Stifinder opdater hele tiden

Hej.

Jeg har fået en underligt problem. Hvis jeg har stifinderen åben så opdatere den skærmbilledet hele tide - ca. hvert minut. Hvis jeg prøver på at omdøbe en file og der hvor jeg kan indtaste det nye navn er åben, så opdatere skærmbilledet og så lukker den input feltet. Jeg kan se at der er en høj cpu aktivitet ca. hvert minut. Når den opdatere så kan jeg se at ikonerne på skrivebordet forsvinder om kommer igen, det samme sker i stifinderen.
Avatar billede hhbuur Nybegynder
14. marts 2008 - 20:28 #1
hej prøv at henvende dig på spywarefri.dk og opret dig på deres forum de er gratis
14. marts 2008 - 22:31 #2
Tanke ->

Du er ved at indeksere et eller flere drev, det stjæler en masse kræfter, det kan du deaktivere.
Det gør du ved at klikke Start -> Kør og skrive services.msc i tekstfeltet og klikke "ok". Find indekseringstjenesten - stop den og sæt den derefter til manuel start (højreklik, vælg egenskaber og vælg starttype "Manuelt").
Avatar billede kno Nybegynder
15. marts 2008 - 12:13 #3
hej.  Indekseringstjensten er stoppet og den står til manuelt.
Avatar billede hhbuur Nybegynder
15. marts 2008 - 12:29 #4
hej prøv en online scaning med ewido du finder den på spywerafri hjemmeside under online værktøjer og se om der kan væer tale om en virus/mailware
15. marts 2008 - 13:49 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede snowball Novice
15. marts 2008 - 15:27 #6
Det har som udgangspunkt ikke noget med virus at gøre.

Det der sker, er at der et eller andet sted i den struktur der vises, sker en opdatering af filerne, og derfor opdaterer Windows billedet.

Du kan evt. prøve og se om nedenstående fix hjælper - selvom det dog primært er rettet mod netværks drev.

Windows XP Explorer Pane flickers on mapped network drives
http://support.microsoft.com/kb/816375
Avatar billede snowball Novice
15. marts 2008 - 15:28 #7
Dansk udgave ;)

Windows XP Stifinder-ruden flimrer på tilknyttede netværksdrev
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B816375&x=7&y=11
Avatar billede kno Nybegynder
16. marts 2008 - 11:37 #8
Hej.
Så har jeg fundet ud af det. Jeg havde en kortlæser til sd/mmc/sm/smc/xd som fejlede. Ikonet stod og blinkede. Så prøvede jeg at opdater drivers etc., men så fik jeg blå skærm. Så røg den ud. Sådanne noget lort. Så mange timer på fejlfinding på et stykke hardware til 150 kr. sur r...
Hvem skal have point?
16. marts 2008 - 12:16 #9
Skipper herfra ...
Avatar billede hhbuur Nybegynder
16. marts 2008 - 18:56 #10
ja jeg har heller ikke noget krav