Avatar billede seebergit Nybegynder
12. marts 2008 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PXE boot fejler på pc

En af mine tynde klienter stopper boot processen med fejlen PXE-E61. Andre gange modtager den ip-adresse, men stopper så mens kernen loades uden fejlmelding. Jeg har forsøgt med et netkabel og switch port fra en anden klient og har også forsøgt med et andet nekort, men med samme resultat. Jeg har i alt 12 klienter på netværket men det er kun den ene der fejler uanset om den booter først eller sidst. Klienten har tidligere virket fint, men efter et reebot af klienten opstod problemet. Som tynde klienter bruges Acerpower s285 med onboard netkort. Hvor fortsætter jeg fejlfindingen?
Avatar billede misterthin Nybegynder
12. marts 2008 - 17:06 #1
syret!  PXE-E61 = media failure = ingen link

hvis du har en managed switch , så burde du kunne se netkortets mac addresse , for at se om switchen kan se den.  Hvis du har enm Cisco switch kan anbefales at "enable : fast detect", ellers udelades MAC addressen i op til 20 sek (det er nog spanning tree detection der forregår )

jeg går ud fra at det er en Linux ting du booter ind i (lstp eller 2x ? ) , så hvis du havde et OS på Flash ? eller en HDD med linux på . kunne det være spændende at sætte en FAST addresse på kortet , logge på med root og lave en Ping -f <ip på server>  (som "floder" nette med pakker) for at se om der er medie fejl  (ses ved pakketab )
Avatar billede seebergit Nybegynder
02. april 2008 - 00:07 #2
Det er forsøgt med 100% pakketab. Har flyttet maskinen til et andet subnet hvor den skal bruges som arbejdsstation med trådløst netværk. Den er erstattet af en anden tynd klient der fungere fint. Går ud fra der er en hardware fejl på maskinen, som gør netværket ustabilt og dermed ubrugelig med pxe boot.

System:
Skolelinux baseseret på LTSP 5.0
Unmanaged switch.
Avatar billede seebergit Nybegynder
02. april 2008 - 00:39 #3
Det er forsøgt med 100% pakketab. Har flyttet maskinen til et andet subnet hvor den skal bruges som arbejdsstation med trådløst netværk. Den er erstattet af en anden tynd klient der fungere fint. Går ud fra der er en hardware fejl på maskinen, som gør netværket ustabilt og dermed ubrugelig med pxe boot.

System:
Skolelinux baseseret på LTSP 5.0
Unmanaged switch.
Kommentar

Abonnér

Køb Eksperten Pro