Avatar billede chd Nybegynder
12. marts 2008 - 11:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ændre priser i prisliste i Excel

Hej
Jeg har en prisliste i $ dollars. Jeg ønsker at ændre alle priserne til kroner og samtidigt opdatere med en kurs f.eks. dollarkurs 5.5
Hvordan gør jeg det i Excel?
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2008 - 12:21 #1
Jeg går ud fra du vil gange dine tal med 5,5 ?

hvor er dine priser (celle/kolonne)
og hvor er din kurs
Avatar billede chd Nybegynder
12. marts 2008 - 12:23 #2
Jeg har bare en kolonne med priserne i dollars. Hvor skal jeg lægge kursen.  ja jeg vil blot gange alle tallene med 5,5 - gerne alle tal på engang. Der er kun tal med dollars i tabellen.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. marts 2008 - 12:32 #3
Skriv 5,5 i en tilfældig celle, kopier denne.
Marker cellerne med priserne og vælg menuen Rediger, Indsæt speciel og vælg Multiplicer

Så er tallene ganget med 5,5
Avatar billede vejmand Juniormester
12. marts 2008 - 12:41 #4
Hvis priserne vises sådan $5,50, skal cellerne lige formateres.
Markér kolonnen -> Formater -> Celler -> Valuta -> Vælg Kr. under "Symbol"
Nu vises de sådan kr 5,50

Sådan er det i Excel 2000, hvis din er nyere er det måske lidt anderledes, men du kan sikkert finde det alligevel.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2008 - 09:37 #5
Ku' det bruges?
Avatar billede chd Nybegynder
14. marts 2008 - 11:42 #6
Ja, det er da en manuel løsning. Jeg har imellemtiden fået en ven til at lave en formel med konstanter. Men jeg kan godt bruge noget af din løsning, så jeg giver 100 point -- men hvordan er det nu man får de point flyttet over til dig?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2008 - 11:57 #7
okay, jeg var ikke klar over du ikke kunne bruge en manuel løsning.  :-)

Du kan først give point nu, hvor jeg har lagt et svar.
Markér dit og mit navn i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.
Avatar billede chd Nybegynder
14. marts 2008 - 12:09 #8
nu har jeg klikket accepter