Avatar billede got-it Nybegynder
11. marts 2008 - 23:19 Der er 2 kommentarer

USB driver til Znote 3215W med XP 64-bit

Jeg kører en Znote 3215W med winXP 64-bit

I enhedshåndtering har jeg spørgsmålstegn ved følgende:

Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2830
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2831
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2832
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2835

Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A

Andre enheder -> Modemenhed på High Definition Audio-bus

Mit problem består i, at USB portene ikke virker. Sidstnævnte ved jeg ikke hvad er, men lyden fungerer fint.
Jeg har forsøgt mig med driverne på Zepto's hjemmeside, men det har ikke afhjulpet problemet umiddelbart (ikke at jeg har den store viden om driverne).

på forhånd tak
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. marts 2008 - 13:02 #1
Det sidste problem kan løse med denne driver som er Realtek (som er på din maskine)High Difination Audio.
ftp://202.65.194.212/pc/audio/WDM_R188.zip

Problem nr. 1.
du mangler muligvis chipset driver til din maskine, og det kan download her.
http://downloadcenter.intel.com/download.aspx?url=/15547/a08/winxp64_1433.exe&agr=N&ProductID=2800&DwnldId=15547&strOSs=109&OSFullName=Windows*%20XP%20Professional%20x64%20Edition&lang=eng

for en sikkerhedsskyld kan du kigge i BIOS for at checke USB support er "enable".
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
12. april 2008 - 20:44 #2
Havde præcis samme problem med min Zepto - bare 3415 og XP 32-bit.

Brugte vel godt en time på at søge løsningen på nettet, men uden held.
Troede jeg havde prøvet alt, og begyndte at overveje at formatere igen, da det pludseligt slog mig at jeg ikke havde prøvet det absolut mest nærliggende - at fjerne skidtet og lade Windows finde det igen.

Som tænkt så gjort.

Jeg højreklikkede på hver af de syv enheder, der ikke fungerede, og valgte "fjern". Derefter trykkede jeg på "Søg efter hardwareændringer" (computeren længst til højre i rækken af ikoner øverst i enhedshåndtering). Vupti, Windows installerede alle USB enheder som om der aldrig havde været et problem.

Det sidste problem er en virtuel lydkortdriver, dit modem har, for at kunne lave de velkendte toner gennem dine højtalere, når/hvis du ringer op vi modem.
Problemet er sikkert opstået fordi du har installeret modemdriveren før lydkortdriveren, eller måske bare fordi du ikke har genstartet mellem installationen af Modem- og lydkortdriver.

Det har ikke den helt store betydning rent praktisk, men hvis du vil have problemet væk, skal du sandsynligvis bare geninstallere din modemdriver.

Håber du stadig er interesseret i respons, selv om der er gået mere end en måned siden  du oprettede spørgsmålet.