Avatar billede reptail Nybegynder
11. marts 2008 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende KeyPress over socket

hej...

Jeg sidder og arbejder på et program der kan forbinde til en telnet server og så skal kunne udfører forskellige ting derpå.

Mit problem er så bare at jeg ikke kan komme forbi serverens login-del da jeg ikke kan så sendt et "Enter" til serveren...

Hvis der er nogen der ved hvordan dette gøres så svar endelig :P

På forhånd tak...

>Casper
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 20:00 #1
Hvis du kan sende tekst til serveren burde der ikke være noget problem med at sende et enter.

Hvad har du forsøgt med ind til videre?
Avatar billede reptail Nybegynder
11. marts 2008 - 20:04 #2
ja Socket klassens Send() kræver en byte array, har prøvet med at sende en Keys.Enter med men compiler brokker sig over at den ikke kan konvertere... hvis jeg prøver at bruge Keys.Enter.ToString() og konvertere det til byte sender den jo bare noget tekst og der virker heller ikke :)
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 20:16 #3
Har du prøver at sende \r \n (evetuelt to gange i træl) ?
Avatar billede reptail Nybegynder
11. marts 2008 - 20:21 #4
nice... det virkede faktisk... skulle bare en enkelt \r\n til :) takker
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 22:01 #5
Svar:

200 point er nu nok lidt i overkanten - jeg kan sagtens klare mig med langt mindre :^)
Avatar billede reptail Nybegynder
11. marts 2008 - 23:18 #6
well du har da fortjent det :)

god og hurtig respons...