Avatar billede kristoffer Nybegynder
11. marts 2008 - 11:08 Der er 2 kommentarer

Postliste via exchangeserver

Ok, jeg ved ca. ikke en klap om det her, men det er der sikkert nogen af jer som gør.

Jeg er blevet bedt om at oprette en mailingliste.

Den skal fungere sådan, at man skriver til en mailadresse, fx. navn@voresdomain.dk.

Så skal navn@voresdomain.dk videresende til en flok både interne og eksterne emailadresser, som er tilknyttet.

Så langt så godt, men nu ville jeg gerne have, at modtagerne kun ser navn@voresdomain.dk og helst også får det som svaradresse, hvis de trykker svar/reply i mailen. Dvs. at deres svar igen bliver distribueret.

Og nu kommer spørgsmålet så: Kan man på en standard Microsoft Windows Server 2003 med exchange lave sådan en liste og hvordan?

Jeg har lavet en Univarsal Distribution Group, og den kan godt sende ud til folk. Desværre, så er navnet, der bliver vist hos modtageren afsenderens og ikke navn@voresdomain.dk.

Hjælp?! :)
Avatar billede venturer Nybegynder
11. marts 2008 - 11:20 #1
Hmm... Når jeg sender til vores distributionslister, så er det selve listen der står i "til" feltet og ikke min egen adresse. Jeg kan altså godt vælge at svare tilbage til listen.
Jeg vil lige kigge nærmere på om jeg kan finde forskellen.
Avatar billede kristoffer Nybegynder
11. marts 2008 - 11:37 #2
Det gjorde det også første gang, at jeg oprettede sådan en liste. (Jeg har testet et par gange) Men det er ikke lykkedes siden. Og desuden, så kom den originale afsenders adresse alligevel frem, selv om det var navn@voresdomain.dk, som stod som afsender. Desværre var det et stykke tid siden, at jeg første gang testede det her, så jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde anderledes dengang. Desuden, så virkede det jo heller ikke som ønsket.

Hvis jeg sender en mail til navn@voresdomain.dk nu, så står der at kristoffer er afsender og modtager er navn@voresdomain.dk. Og hvis jeg trykker svar/reply, så er det kristoffer, som bliver modtager. Folk er altså tvunget til selv at skrive adressen navn@voresdomain.dk