Avatar billede jgkl Nybegynder
11. marts 2008 - 10:02 Der er 9 kommentarer

Slette database men henvise til en ny

Hej

Jeg ved man kan flytter mapper til nye lokationer, vid at lave en mappenavn.dir fil og skrive den nye sti som tekst i filen.

Nu er spørgsmålet så om man kan det samme med en database, vi har fået en ny og bedre version, men af ukendte årsager kan man ikke opdatere kun oprette en ny !

Men så ville jeg gerne slette den gamle og Automatisk henvise til den  nye!

Any ideas?
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2008 - 10:11 #1
Hvad så med de gamle data?
Er basen fra samme leverandør, er den kompatibel? Så burde det være muligt at lave en "Replace Design".

Du kan jo også placere den nye præcis over den gamle.

Og ja, ellers kan du lave et db-link, som hedder base.nsf (istedetfor bibliotek.dir) og der angive den nye placering. Vær opmærksom på at links ikke må/bør pege ind i databiblioteket. De skal ligge udenfor.

Ellers kan du gøre det, at du placerer en ny dummy-base på den gamle plads, som i Queryopen eller *Postopen åbner den nye database.

Der er mange muligheder.
11. marts 2008 - 10:11 #2
Jeg vil mene, at du bare kan give den samme sti og filnavn som den slettede database, så vil det virke.
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. marts 2008 - 10:14 #3
Dataen er de samme, det er en database som samler info fra vores kalender og præsneterer dem samlet.

Det ser ud til det er nemmere at sende en mail om ny database og gå rundt til dem som ikke magter et bruge et doclink...

Jesper
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2008 - 10:19 #4
Umiddelbart ville jeg bare flytte den gamle base ud af Datadir og placere den nye på den gamle plads. Hedder den det samme? Er det fra samme leverandør?
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. marts 2008 - 10:21 #5
Nej Databasen hedder ikke det samme, men er fra samme leverandør.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2008 - 10:21 #6
Men du har nok ret i at det er nemmest blot at udsende nye db-links.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2008 - 10:21 #7
Du kan bare omdøbe basen
Avatar billede leif Seniormester
12. marts 2008 - 17:08 #8
Jeg har en enkelt gang lavet en simpel database med det gamle navn med information om at den nye har skiftet navn og placering.
Avatar billede leif Seniormester
19. maj 2008 - 09:52 #9
Kommet videre ?