Avatar billede hekla Nybegynder
10. marts 2008 - 22:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP protokollen blokeret

Jeg skal sætte trådløst netværkskort op på en computer, hvor nettet indtil nu har kørt via en trådløs 11Mb USB stick. Det nye LINKSYS netkort fungerer tilsyneladende fint men der er ingen forbindelse.

Ved forskellig fejlfinding er jeg kommet frem til, at det er noget på denne ene maskine, at det ikke er netkortet, og at det har formentlig noget at gøre med, at der er et eller andet der blokerer min TCP/IP protokol, så jeg ikke kan komme ind og se egenskaberne, og dermed ikke finde ud af om der er sat en fast IP eller andet mærkeligt op på den maskine.

Jeg har haft installeret LINKSYS´ netværkssoftware, men det er fjernet igen og nettet er sat op fra Windows XP

Derudover har der været installeret et NetGear trådløst netværkskort med software, men begge dele er fjernet igen.

Eneste specielle program på denne computer er counterstrike. Resten er standardprogrammer.

Ideer til at komme videre/få adgang til TCP/IP-opsætningen?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. marts 2008 - 23:02 #1
start med det her:

tryk på start --> kør --> skriv CMD og tryk på enter --> skriv IPCONFIG /ALL og tryk på enter

det burde give dig info om ipadresser osv
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. marts 2008 - 23:03 #2
og prøv lige at gensinstallere driverne til det nye netkort
Avatar billede glh2 Nybegynder
10. marts 2008 - 23:11 #3
Folk ynder at sætte mac filtrering op i deres trådløse netværk. Det kan drille, hvis man ikke tænker over det
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 00:35 #4
I Netværksforbindelser, skal det trådløse netkort være synlig, ellers er det ikke installeret korrekt. Nnår du højreklikker på det, og vælger egenskaber, kan du se egenskaberne for kortet. Check at det nu også er det rigtige kort der står under "Opret forbindelse ved hjælp af".

I scrolboksen nedenunder markerer du TCP/IP, og trykker egenskaber. Der skulle gerne stå hent automatisk i begge felter.

Og så glh skriver deaktiver mac filtrering og WEP/WPA indtil du får hul igennem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 00:36 #5
Er det et PC Cardbus eller et PCI kort ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 00:39 #6
Har du fulgt installationsguiden slavisk ?
Først installere softwaren, sluk maskinen, installere kortet, og start maskinen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 00:39 #7
Bliver routeren registreret under opsætningen af netkortet ?
Avatar billede hekla Nybegynder
11. marts 2008 - 06:57 #8
Tak for de gode forslag.
Jeg har kommenteret dem i den rækkefølge, de kommer.

IPconfig /ALL giver ikke noget svar, formentlig fordi der ikke er kontakt til netværket

Jeg har prøvet at geninstallere driverne.

MAC-filtrering er inaktiveret

Netværkskortet er synligt i netværksforbindelse. Knappen egenskaber for TCP/IP er inaktiveret, og det er nok det, der er problemet. Der er et eller andet andet program, der har låst TCP/IP'en.

Det er et PCI-kort.

Jeg startede med at følge installationsguiden slavisk, men da det ikke virkede, har jeg prøvet mange andre ting.

Routeren bliver ikke registreret, og man kan ikke pinge den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 09:04 #9
Det bekymrer mig lidt. Du har gået i Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Hvad skriver den helt nøjagtig ?

Prøv også lige at følge nedenstående, og meld tilbage med resultatet.

Klik på Start og derefter på Hjælp og support.

Klik på linket til Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer, og klik derefter på Netværksdiagnosticering på listen til venstre.

Når du klikker på Gennemsøg systemet, indsamles der konfigurationsoplysninger i Netværksdiagnosticering, og der udføres automatisk fejlfinding af netværksforbindelsen.

Når processen er fuldført, skal du kigge efter de elementer, der er markeret med et rødt "MISLYKKEDES". Du kan få vist flere detaljer om testresultatet ved at udvide disse kategorier.
Avatar billede hekla Nybegynder
11. marts 2008 - 21:20 #10
IPConfig /ALL Giver kun linien "Windows IP-konfiguration". Intet andet.

Netværksdiagnosticeringen er mere interessant. Den fortæller nemlig at der ikke er installeret noget netværkskort??? Under Enhedshåndtering står netværkskortet som en enhed der virker korrekt?

Det begynder vel efterhånden at tyde på enten en software eller en hardware-konflikt. Jeg prøvede at flytte kortet til en anden PCI-port og at hente den seneste driver uden at det ændrede noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 22:07 #11
Jeg tror ikke driveren er installeret korrekt.
Prøv at fjerne netkortet i enhedshåndteringen, og derefter slukke maskinen. Du afmonterer netkortet rent fysisk fra maskinen, og starter den igen.

Du stikker maskinen netkorts cd'en, og på et eller andet tidspunkt under installationen bliver du anmodet om at slukke maskinen og montere netkortet i maskinen. Det gør du selvfølgelig.

Når installationen er færdig, og routeren har deaktiveret mac filtrering samt deaktiveret sikkerhed/kryptering, så skulle den kunne logge på routeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 20:06 #12
Har du fået liv i den ?
Avatar billede hekla Nybegynder
14. januar 2009 - 22:40 #13
.