Avatar billede erdmann Praktikant
09. marts 2008 - 23:22 Der er 5 kommentarer

Hjælp til invitation (billedmanipulation)

Hejsa med Jer

Jeg står og skal giftes til sommer og skal derfor så småt til at sende invitationer ud. Hertil kunne konen og jeg godt tænke os at have et billede af os selv og vores guldklump (vores søn) på forsiden, men det er desværre ikk lykkedes os at tage det helt rigtige billede. Til gengæld har vi 2 forskellige billeder hvor vi gerne vil have flyttet knægten fra det ene billede til det andet. Vi har selv siddet og forsøgt os med photoshop men det blev en værre gang jusk qua vores kraftigt manglende viden om netop dette program ;)

Jeg vil derfor hører om der er nogle der er friske på at forsøge sig med det eller eventuelt kan henvise til et sted hvor der sidder sådan nogle photo-manipulations-hajer der kan hjælpe.

På forhånd tak
Lasse, Konen og guldklumpen
Avatar billede justrace Novice
10. marts 2008 - 00:01 #1
Åbn begge billeder i photoshop, vælg kloningsværktøjet i menuen til venstre, klik på knægten (evt. næsen), og derefter klik-og-hold på "destination"-billedet,  der hvor nøjagtig samme sted (næsen) som blev markeret på originalen, skal være, og "mal" derefter billedet frem på det nye billede.
Avatar billede justrace Novice
10. marts 2008 - 00:11 #2
I nogle versioner hedder det Rubber Stamp tool.

Man skal forresten bruge Alt-klik for at markere udgangspunktet på billedet der skal klones fra.
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. marts 2008 - 08:54 #3
Hvornår skal det bruges?

Send det evt. til martin@tygsen.dk så vil jeg se om jeg ikke lige kan få det fikset for jer.
Avatar billede erdmann Praktikant
10. marts 2008 - 17:33 #4
Det er super lavet triple-x. Hvis du laver et svar skal jeg straks sende pointene din vej :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. marts 2008 - 17:37 #5
Hej Lasse, eftersom det ikke er blevet offenliggjort her på exp.dk så er det imod reglerne at tage imod point.

Derudover samler jeg heller ikke på dem, jeg har nok til resten af livet ;) Så snup du dem bare selv.