Avatar billede shjorth Nybegynder
09. marts 2008 - 18:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formatering af pc

Hejsa.

Jeg har lige formateret min computer ved hjælp af min Windows XP disc.

Det plejer at gå fint, men nu er der gået noget helt galt.

Efter at have formateret og kopieret installationsfiler over, skal computeren genstarte. Det gør den, og når til det punkt hvor der står "Tryk på en tast for at starte fra cd".
Normalt skal den lige stå et øjeblik og så fortsætter den med installationen, men her går den helt i stå, og står bare der.

På skærmen står der:

Tryk på en tast for at starte fra cd......_

og så er der nogle underlige firkater i forskellige farver, sådan mere eller mindre random steder på skærmen, hvor der står et bokstav i hver:
Q - C - X - R - Y - D

Håber der er nogen der kan hjælpe, det er jo ikke skide fedt det her :(

Fortsat god søndag, og på forhånd tak
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:34 #1
har du usb tastatur? fordi usb portene er nogle gange ikke aktive før du har installeret windows!
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2008 - 18:35 #2
og du har selvfølgelig sat cd-drev til 1. boot devise og slået de andre helt fra ;o)
Avatar billede shjorth Nybegynder
09. marts 2008 - 18:38 #3
Altså jeg skal jo ikke trykke på en tast, da windows filerne er flyttet.
Tager jeg cden ud og genstarter står den bare og blinker.
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:40 #4
så skal du gøre modsat af hvad hcma siger. sætte hdd til 1 boot device i bios (hvis du altså skal boote på din harddisk) jeg forstår ikke lige hvor langt du er med at installere
Avatar billede joak0334 Nybegynder
09. marts 2008 - 18:48 #5
eller nåh jo. det er der hvor den kommer hen til den der installations skærm med alle de der tips om windows xp ?
Avatar billede shjorth Nybegynder
09. marts 2008 - 18:54 #6
Ja nemlig. Første "automatiske" genstart hvor man IKKE skal boote fra cd, men stadig skal bruge cden i forbindelse med installationen.
Nu har jeg kigget i min bios setup.. Og der er altså ikke nogen steder hvor man kan vælge "boot", meget spøjst, jeg mener nemlig at have set det før :S
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 18:55 #7
Noget tyder på at installationen står og sovser i en defekt MBR, du har vel ikke brugt "Hurtig formatering"
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 18:56 #8
Hvis problemet ikke kan løses på anden måde tror jeg du skal gi disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede shjorth Nybegynder
09. marts 2008 - 19:08 #9
MBR?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 21:21 #10
"MBR?" = MASTER BOOT RECORD
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:09 #11
Lidt respons ??
Avatar billede shjorth Nybegynder
23. marts 2008 - 11:15 #12
Hovsa. Jeg faldt lige fra den midt i al forviringen :S
Jeg var åbenbart nødt til at slette min "recovery" partition på harddisken, hvorefter jeg sagtens kunne formatere og installere windows.

Meget spøjst. :)

Ligger i et svar?
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2008 - 12:02 #13
spring over mig ;o)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:33 #14
:o)
Avatar billede shjorth Nybegynder
22. maj 2008 - 12:02 #15
Takker :)