Avatar billede radisson Nybegynder
08. marts 2008 - 10:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne websider

Hej alle.

Jeg har fået problemer med at benytte internettet. Jeg bruger explorer i visma.

Ligegyldigt hvilken webside jeg skal åbne får jeg ca hver anden gang beskeden, at internet explorer ikke kan åbne siden. Der er super forbindelse til internettet, så det synes at være en fejl i min computer....... Men når jeg beder om at diagnosticere problemet, får jeg at vide, at der ikke er forbindelsesproblemer.... Men det er der sgu!

Ved i hvad der kan være galt???
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 10:56 #1
Hej.

Det er mit første spørgsmål her hos jer. Og jeg er ganske almindelig bruger, så jeg frygter, at jeg skal guides meget meget grundigt, hvis der da er nogen, der kan hjælpe.

Jeg har nøjagtigt det samme problem som Radisson med at websteder - ikke alle men mange. f.eks. dba og itdoktoren. Dignosen er kopieret her:

HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

info FTP (Passiv): Der blev oprettet forbindelse til ftp.microsoft.com.
info HTTP: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.
info HTTPS: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.

Jeg kører på Dongs fibernet, bruger Windows XP og virus-program Avast.
Jeg har prøvet at slå Avast fra og jeg har prøvet at slå Firewall fra, men det hjælper ikke. Fejlen har vist sig, efter jeg har "hentet automatisk IP-adresse" efter Dongs anvisninger.
Håber, I kan fortælle mig, hvad der er galt.
17. juli 2010 - 13:09 #2
(Er den stadig gal siden du ikke er vendt her tilbage ?)
Avatar billede Janeups Nybegynder
17. juli 2010 - 15:35 #3
Hej Larry!

Det er halvandet år siden - og vi fik løst problemet. Det var udbyderen, der havde skylden. Vh, Janeups
17. juli 2010 - 17:38 #4
Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [accepter] dig selv for at lukke' pænt' ...
Avatar billede Janeups Nybegynder
17. juli 2010 - 17:59 #5
Internetudbyderen var synderen.
17. juli 2010 - 19:20 #6
...og EFTERFØLGENDE [accepter] dig selv for at lukke' pænt' ... ...
Avatar billede zagger Juniormester
18. juli 2010 - 10:49 #7
@karise_larry. Det bliver lidt svært for Janeups at lukke spørgsmålet da det ikke var ham/hende der åbnede det, men derimod radisson. Der er åbenbart gået lidt rod i den fordi Janeups ikke var helt med på hvordan man opretter sin egen tråd.
18. juli 2010 - 11:07 #8
Tja ...
Avatar billede radisson Nybegynder
16. juli 2011 - 11:02 #9
ok