Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 22:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Der kommer mærkelige tegn når siden er uploaded

Hejsa.

Jeg er ikke så god til alt det her, men jeg har da lært en smule html på et kursus... Så jeg har lavet en forside til min hjemmeside (som bare er sådan en 123 side, indtil jeg er blevet bedre *S*)

Problemet er, at jeg kan lave siden nok så fin, men så snart jeg uploader den, så er der et > i øverste venstre hjørn og en trekant i nederste højre hjørne!! Disse tegn er der altså IKKE når jeg ser siden, før jeg uploader den!!

Jeg har ledt og ledt og kan simpelt hen ikke finde fejlen...
Siden laver jeg i Stones WebWriter og jeg uploader med programmet Leechftp...

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen, eller som måske véd, at der er en fejl i ét af programmerne... eller noget...? (o;

Mvh. Maria.
Avatar billede nwn Nybegynder
06. marts 2008 - 22:25 #1
Det ville være vel nemmere, hvis du lige postede din kode til siden så.
Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 22:44 #2
Nåh ja ;o)

amalthea.dk

Når man ser på kilden er der også de tegn, men altså ikke når jeg laver siden... :o/
Avatar billede megata Nybegynder
06. marts 2008 - 23:15 #3
Hej marysan
koden starter med <<!DOCTYPE og slutter med </html>l>
du skal slette de overflødige tegn, så din kode starter med kun <!DOCTYPE og slutter med </html>

Hvis de tegn ikke eksisterer i din kode, som du uploader, så vil jeg foreslå at du prøver at du kopiere den til en almindelig *.txt fil, derefter omdøbe filen til *.html

Ellers kan du prøve med andre gratis html editors.
Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 23:28 #4
Ja, de ekstra tegn står der når man ser på kilden - men som du også skriver, så står de ekstra tegn der nemlig ikke før den er uploaded. Og jeg kan bare ikke forstå hvorfor, for jeg har slet ikke haft problemer med Stones WebWriter før?! Og det er det eneste program jeg har lært :o/
Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 23:33 #5
Juhuu - har fundet fejlen!!

Var kommet til at gemme siden som htm og glemte l'et (o;

Men takker for hjælpen!!
Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 23:34 #6
Hvordan er det nu man giver point her? (o;
Avatar billede megata Nybegynder
06. marts 2008 - 23:40 #7
jeg skal ikke have point, tror du kan beholde dem selv... hvis i orden med nwn
Avatar billede marysan Nybegynder
06. marts 2008 - 23:57 #8
Men du har da fortjent dem, for hvis du ikke havde 'snakket om' at ændre filden, så havde jeg ikke set det (o;
Avatar billede marysan Nybegynder
11. marts 2008 - 08:10 #9
Hmm - hej igen...

Nu er < tegnet der igen i øverste venstre hjørne - det andet tegn er dog ikke kommet tilbage...
Det eneste jeg har ændret er et link - og jeg har husket l'et til sidst i html, så nu kan jeg ikke regne det ud mere... Troede det var dét som var galt, for de forsvandt da jeg fik sat l'et på sidst jo...

*hjælp*
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2008 - 17:50 #10
<ole>

*hjælp* ... med hvad?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede marysan Nybegynder
07. september 2009 - 16:11 #11
Hov, fik aldrig skrevet, at jeg fandt ud af, at det var programmet jeg uploadede med, som var problemet!
Bruger nu Mozilla og det virker fint :o)