Avatar billede baxos Nybegynder
06. marts 2008 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lidt assembly

Har fulgt denne tutorial http://osdever.net/tutorials/hello_btldr.php
og alt det virker men hvordan kan jeg få blandet noget C/C++ ind i det?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 01:42 #1
Spørger du om hvordan du kalder noget C/C++ kode fra noget assembler boot loader kode ?
Avatar billede baxos Nybegynder
07. marts 2008 - 14:15 #2
Jaeh eller hvordan man linker det..
læste om at der skulle stå [ extern filnavn ] og så bare bruge Call funktionen men jeg får fejl når jeg prøver at assembler det.. kan være den går galt når jeg prøver at linke?
Avatar billede d34c0n Praktikant
10. marts 2008 - 10:32 #3
Du kan ikke bare blande dem sammen, men du kan kalde de forskellige api funktioner hvis det er det du mener - altså fx FindWindow osv, bare husk at importe dem. I VC++ kan du benytte dig af __asm keywordet. Søg lidt på google om det.
Avatar billede baxos Nybegynder
10. marts 2008 - 21:03 #4
Det er fra assembler jeg vil kalde en C void det kan gøres med noget i denne stil :
[extern _NAVNETPAAVOID]
call _NAVNETPAAVOID
men problemet er at få det linket og assemblet jeg kan få det assemblet med nasm -f ELF test.asm men den fejler når jeg så skal til at linke den samme med C filen
Avatar billede baxos Nybegynder
30. marts 2008 - 16:41 #5
Man skulle nasm med -f ELF derefter linke