Avatar billede riverhorse Nybegynder
05. marts 2008 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til script.

Jeg har 2 tabeller med de samme felter:

Jeg skal have overført værdierne user_post fra den ene tabel over i user_post i den anden og det skal selfølgelig passe med username, jeg har prøvet det her men det virker ikke...

$query = mysql_query("SELECT username, user_posts FROM phpbb_users ORDER BY username ASC");
while ($row = mysql_fetch_array($query)){

$hit = $row['user_posts'];
$navn = $row['username'];

mysql_query('UPDATE phpbb3_users SET user_posts=" . $hit . " WHERE username LIKE" . $navn . " ')or die(mysql_error());

Riverhorse
Avatar billede nielle Nybegynder
05. marts 2008 - 19:37 #1
Sådan?

mysql_query('UPDATE phpbb3_users SET user_posts = '$hit' WHERE username = '$navn'") or die(mysql_error());
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. marts 2008 - 19:49 #2
Eller blot:
UPDATE phpbb_users AS t1, phpbb3_users AS t2 SET t2.user_posts = t1.user_posts WHERE t1.username = t2.username

Så laves der en inner join i update udtrykket.
Avatar billede riverhorse Nybegynder
05. marts 2008 - 20:38 #3
hmmortensen, lav lige et svar, så du kan få point, tak for hjælpen...

Riverhorse
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. marts 2008 - 20:41 #4
Det var så lidt.

Men det må være en deler med nielle, da han faktisk rettede din eksisterende kode til så den var korrekt.
Avatar billede nielle Nybegynder
05. marts 2008 - 20:45 #5
Springer bare over på denne her. Men ellers tak for tilbudet. :^)
Avatar billede riverhorse Nybegynder
05. marts 2008 - 21:06 #6
Jeg prøvede først hans, men kunne ikke få det, til at virke, så prøvede jeg din løsning, og den fungede første gang...!

Riverhorse