Avatar billede mindspray Nybegynder
05. marts 2008 - 01:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ny HD - flytning af OS ?

Min Maxtor 160 Gb er ved at blive fyldt op og jeg planlægger at investere i en Seagate Barracuda 7200.11 500 GB – til min G5 Dual 2.0 Mhz.  Eftersom Barracudan er meget hurtigere vil jeg gerne bruge den til styresystem, programmer osv. - formatere den gamle disk og bruge til backup.  Jeg har ikke en ekstern disk til backup, så million dollar spørgsmålet er hvordan jeg problemfrit flytter OS mm. til ny disk . Kan jeg overføre det hele til den nye disk og så slette den gamle bagefter eller hvad ? Er det nogen som har et svar eller ved om en link ang. dette ?
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2008 - 01:20 #1
Du kan bruge en donationware som Carbon Copy Cloner:
http://www.bombich.com/software/ccc.html
Eller hvis du har Leopard kan du også bruge Time Machine! Jeg brugte selv CCC sidst og det virkede fint.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. marts 2008 - 05:58 #2
Hvorfor ikke bare have 2 diske ?
-flytte data over på den nye . . . beholde OS på den samme gamle disk!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2008 - 06:57 #3
Eller du kan bruge en Livecd, en enkelt kommando og alle data er kopieret ned til mindste detalje
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. marts 2008 - 07:52 #4
Du kan jo installerer nyt system på den nye disk og vælge at hente dine data fra den gamle disk, tager alle dine gamle data med
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:06 #5
Lidt respons ??
Avatar billede mindspray Nybegynder
23. marts 2008 - 12:45 #6
Jeg brugte programmet SuperDuper og klonede data fra den "gamle" disk over på den nye som jeg lavede om til start disk.  Det virkede uden problemer - I må gerne dele pointerne...