Avatar billede xzxzx Nybegynder
17. juni 2001 - 14:35 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Apache - ASP?

Er der nogle som har et links som kan guide mig, så jeg kan få ASP (Active Server Pages) til at køre på min Apache server?

Ellers skriv en lille guide!

_______________________
Mvh - CasperS
http://www.enter-s.dk
Avatar billede no_doubt Nybegynder
17. juni 2001 - 14:38 #1
Installe pws
Avatar billede brian@diku Nybegynder
17. juni 2001 - 14:38 #2
der er sikkert en skummel måde, men ellers er der forskellige andre \"ASP\" sprog som kan anvendes .. det kommer stort set kun an på hvad du vil lave (om de kan anvendes)..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juni 2001 - 14:38 #3
linux eller nt?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 14:39 #5
Avatar billede xzxzx Nybegynder
17. juni 2001 - 14:40 #6
Winodws ME, jeg har downloade PWS, men den kommer med en Fejl i regestringsdatabsen (regedit)!
Jeg har haft det installeret før, så af installeret jeg det igen. Og nu vil den ikke installere PWS! Defor bruger jeg Apache, hvor jeg har installeret SSi & PHP.

Avatar billede mikkelk Nybegynder
17. juni 2001 - 14:43 #7
Skidt ide at køre asp på apache, det kommer aldrig til at fungere ordentligt.
Installer PWS.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
17. juni 2001 - 14:43 #8
Du kan bruge chilisoft ASP men det fungerer ikke særligt godt...
Avatar billede xzxzx Nybegynder
17. juni 2001 - 14:44 #9
mikkellk >> Læs.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
17. juni 2001 - 15:00 #10
xzxzx >> Ja, jeg kan godt se dit problem, men chilisoft ASP sucks, og det koster penge så vidt jeg ved...
Hvis du virkelig vil bruge ASP, så vil jeg forslå at du formaterer, og så installerer PWS som det første efter WinME...
Det ville jeg i hvert fald have forsøgt...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juni 2001 - 15:11 #11
uhmm det burde, på en eller anden måde, være muligt, at så længe du kører windows, for den version af microsoft asp, til at fungere under asp...

prøv at søge efter asp.dll, finder du en fil der, er det asp.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
17. juni 2001 - 16:26 #12
Dalbjerg >> Jeg fandt filen, men kan ikke få selv PWS til at køre!

Jeg tror jeg prøver at formatere en dag jeg for lyst!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
17. juni 2001 - 17:08 #13
god ide xz...
Avatar billede sukos Juniormester
17. juni 2001 - 19:07 #14
Her er lidt du kan bruge:
http://www.nodeworks.com/asp/

http://www.activescripting.org/html/projects.html

sidste link virker ikke lige nu?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2001 - 10:27 #15
Jeg er med på en lytter.
Jeg har hørt at det skulle være muligt at køre asp på sin apache server, men har aldrig forsøgt selv.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
22. juni 2001 - 22:33 #16
Du for 1/2 af point for et 1/2 brugbart svar :-).