Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 20:16 Der er 6 kommentarer

Brænde backup af DVD

Hejsa Eksperten

Jeg har forsøgt at hjælpe en kammi med at brænde nye kopier, af nogle gamle DVD'er han har. Det er 2 stk. børbefilm hvor han selv er med. De har lidt ridser, men ikke vildt slemt. Hver gang han forsøger at kopiere dem ind på HDD, går den fint igang, men stopper på begge skiver, når den skal kopiere .VOB filen. Han får kort og godt af vide, at den ikke kan læse filen.

Nogen der har et godt råd?

Mvh

Mr.Athlon(Som nu kører Intel Viiv QuadCore)
Avatar billede nopsen Ekspert
04. marts 2008 - 21:32 #1
har du prøvet ved at lave et image af diskene?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 22:02 #2
Hmmm næ faktisk ikke, men det lyder som en plan...:-) Det skal ihvertfald lige prøves.
Avatar billede nopsen Ekspert
05. marts 2008 - 00:28 #3
prøv evt med imgburn
http://www.imgburn.com/
Avatar billede uffesteenberg Novice
05. marts 2008 - 20:59 #4
...eller med Nero, som mange alligevel har fået med deres hardware..
Prøv evt. også på en anden computer. Har selv haft slidte skiver, som ikke kunne læses i ét drev, men godt kunne i et andet..
Avatar billede christopher_hammer Nybegynder
12. marts 2008 - 14:16 #5
Jeg synes du skal prøve at bruge freeware programmet DVD Shrink, det har altid hjulopet mig.

Guide: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=342
Avatar billede nopsen Ekspert
12. marts 2008 - 17:29 #6
kunne du bruge noget af det?