Avatar billede hvem Nybegynder
04. marts 2008 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mortherboard, fejl ved IDE'en

Hej

Jeg har fået sat et ASUS P5GC-VM mortheboardet i, plus ram og CPU osv.... Alt er som det skal være, Har os fået en SATA harddisk i, som den jeg køre fra, så har jeg en harddisk, der køre på IDE'en, og når jeg sætter den harddisk til, starter pc'en ikke op, den skriver at jeg skal genstarte... være gang, den er jumpet rigtig, som slave... hvad kan det skyldes??
Avatar billede larsbrink Nybegynder
04. marts 2008 - 20:06 #1
Det kan være den rækkefølge som de forskellige boot-måder er sat på i BIOS. Den er måske sat til først at prøve IDE før SATA?
Avatar billede hvem Nybegynder
04. marts 2008 - 20:59 #2
Hvordan retter jeg så det???
Avatar billede larsbrink Nybegynder
04. marts 2008 - 21:04 #3
Du trykker DEL lige når computeren starter og alt efter din BIOS version vil der være et interface hvor du kan ændre på en masse forskellige ting omkring PCen. Her kan du finde noget som hedder boot-order (boot rækkefølge) og ændre på det.
Avatar billede hvem Nybegynder
04. marts 2008 - 21:15 #4
Det prøver jeg lige, jeg skal vel sætte SATA til harddisk et og IDE'en til to
Avatar billede larsbrink Nybegynder
04. marts 2008 - 21:24 #5
Ja, det du vælger er den rækkefølge den skal prøve at boote i. Virker SATAen som bootdisk kommer den aldrig til IDE-disken og så skulle det virke.
Avatar billede hvem Nybegynder
04. marts 2008 - 21:31 #6
Okay, tak for hjælpen