Avatar billede iv Nybegynder
17. juni 2001 - 13:37 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Kan alle se det som er lavet med xml ?

Jeg har en del erfaringer med html og kunne nu tænke mig at lave nogen forsøg med xml.
Men inden jeg kaster mig ud i eksperimenter kunne jeg tænke mig at få nogen kommentarer/vejledning i forbindelse med browsere.
Ja, - hvad siger browserne, kan de allesammen forstå XML ? Og hvilke hensyn man skal ta i den forbindelse ?
Og så ku jeg tænke mig en vurdering af Ulta Edit, som jeg har fået anbefalet ?

Avatar billede plexx Nybegynder
17. juni 2001 - 13:40 #1
ja
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2001 - 14:48 #2
plexx???

Nej det kan de ikke. IE 5.5/5.0 og Netscape 6.0 kan!

Dog skal det siges om IE 5.0:

XSL in Internet Explorer 5.0 is not 100% compatible with the latest released W3C XSL standard. That is because IE 5 was released before the standard was completely settled. Microsoft has promised to solve this problem in the 5.5 release.

ang.: Ultra Edit - kan jeg ikke hjælpe dig. Bruger selv Homesite og synes det er rigtig kanon.

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede iv Nybegynder
17. juni 2001 - 15:55 #3
Nikolaj
Når noget er \"rigtig kanon\", så er det jo sagen (Ultra Edit).
Hvor finder jeg det ? Er der demo/trial eller noget andet og hvad koster ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2001 - 16:09 #4
Avatar billede oleprds Nybegynder
17. juni 2001 - 17:05 #5
30 dages free XMLrditor

http://xmlwriter.net/

Netscape 6 er ikke XMLkompatibel
Så brug IE5.5

Ole
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2001 - 20:36 #6
Netscape 6.0 er da Xml kompatibel???

http://www.mozilla.org/newlayout/xml/
Avatar billede oleprds Nybegynder
18. juni 2001 - 00:43 #7
XML filer med XSL stylesheet virker ikke hos mig
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juni 2001 - 08:50 #8
Oleprds - Er du sikker på at du ikke har brugt IE only commands? Microsoft er jo ikke ligefrem kendt for at overholde andet end deres egne standarder.
Avatar billede oleprds Nybegynder
18. juni 2001 - 09:05 #9
Ved det ikke.

Dette link virker i IE, men ikke i N6.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juni 2001 - 09:10 #10
Linket blev hentet direkte fra Netscape egen side og virker ganske fint i min NS 6.0.
Avatar billede oleprds Nybegynder
18. juni 2001 - 12:57 #11
Den smuttede, dette link virker ikke:

http://www.xml.dk/xmlDk.xml
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juni 2001 - 13:03 #12
Det har du ret i, men det må være deres fejl, for det kan altså lade sig gøre. :-)