Avatar billede mikkeline74 Nybegynder
02. marts 2008 - 22:48 Der er 3 kommentarer

Ekstern hardisk - backup (Maxtor)

Jeg har købt en Maxtor (One Touch mini edition) ekstern harddisk til kopier af mine billeder. Den er købt til at jeg tager kopier i ny og næ - ikke en egentlig backupfunktion.

Jeg kan godt finde ud af at gemme filer ned på disken (selvom jeg synes det tager påfaldende hurtigt, så jeg er bange for at den ikke gør det rigtigt), men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg åbner disse filer igen. Jeg troede det ville virke lidt ligesom en usb nøgle eller lign. - altså at man kunne gå til filerne via stifinder.

Føler mig virkelig tumpet - er der nogen der kan hjælpe?

Tak!
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. marts 2008 - 23:11 #1
Hvis det er billeder du kopier over på disken, så går det mega-hurtigt... dvs MANGE billeder pr. sekund.

Du burde uden problemer kunne gå ind på harddisken via "Denne computer" eller stifinder og åbne alle mappper og filer på din eksterne harddisk... i princippet præcis som en usb-nøgle.. kan du ikke det? Altså gå ind på disken og finde dine filer og åbne dem????
Avatar billede mikkeline74 Nybegynder
03. marts 2008 - 09:58 #2
det synes jeg ikke den gjorde i går på min stationære - men nu har jeg lige prøvet på min bærbare og der kan jeg finde den via stifinder. så det virker jo ihvertfald - må selv prøve at finde ud af hvorfor den anden pc ikke 'finder den'

tak :-)
Avatar billede mikkeline74 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:08 #3
kan ikke få lov til at acceptere svaret og give dig dine point....hvorfor mon?