Avatar billede hamsi Nybegynder
17. juni 2001 - 11:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hej jer er lidt ny og kan ikke rigtig frstå hvad disse point betyder???
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 11:53 #1
De betyder ingenting, det er bare en form for valuta.
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 11:53 #2
Generelt
Ved oprettelse som bruger på Eksperten modtager du 300 point. Disse point anvendes til at måle hvilke eksperter som svarer bedst, og er mest aktive. De er samtidigt en garanti for, at man begrænser unødvendige eller useriøse spørgsmål. Afgivelse af point, er en god måde at tiltrække de virkelig dygtige eksperter, hvoraf de allerbedste kan ses på forsidens Top-10, og i øvrigt under hver kategori.

http://www.eksperten.dk/info_beskrivelse.phtml
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 11:54 #3
På Eksperten bliver du ved oprettelse som bruger tildelt 300 point, da det koster point at spørge Eksperterne. Disse point er gratis, og bruges til at måle hvilke eksperter som er mest aktive, og hvilke som er bedst til at svare. Du skal derfor vælge hvor mange point du vil give for et rigtigt svar
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 11:54 #4
\"Point\"
Når du opretter dig som bruger på Eksperten får du tildelt 300 point, som du med det samme kan bruge til at \"betale\" eksperterne for svar. Du bliver, når du stiller et spørgsmål, bedt om at angive hvor mange point et rigtigt svar er værd. Der er givet forslagene \"nemt\", \"medium\", og \"svær\" med henholdsvis 15, 30, og 60 point. Herudover kan du vælge selv at definere, hvor mange point det HELT rigtige svar giver. Eftersom du starter med kun 300 point, er det en god idé at holde lidt igen, så du ikke løber tør for point for hurtigt. Omvendt vil mange point tiltrække flere eksperter, og du vil formodentligt få et bedre svar hurtigere. Det skal man lige vænne sig til.
Når du har modtaget et eller flere svar, skal du hurtigst muligt afgøre, om der er én som har gjort sig fortjent til de udlovede point. Du kan også dele de udlovede point mellem flere eksperter (forklaring nedenfor). Ydermere har du mulighed for at give flere point, end du først udlovede. Dette er aktuelt hvis du føler eksperten som svarede, har ydet en ekstraordinær indsats, og givet dig mere end du havde forventet.

Generelt kan det siges at point systemet er baseret på gensidig respekt og tillid. Misbruges denne tillid, vil de øvrige brugere på Eksperten, hurtigt gøre os opmærksom på det, så brug det med omtanke !

Som sagt kan de udlovede point deles mellem flere eksperter. I tilfælde hvor du f.eks. deler 100 point mellem 3 eksperter, vil de umiddelbart modtage 33 point hver. Det sidste point er ikke synligt på sitet, men fordeles med 0,33333 til hver. Således går det retfærdigt til !

For hver dag du er tilmeldt Eksperten som bruger, får du 5 point tilskrevet din konto. Således løber du ikke tør, selvom du ikke er ekspert selv. Det betyder blot, at du må vente nogle dage med at være aktiv igen, hvis du har været lidt for spørgende/gavmild i en periode.

Øverst til venstre, lige under logoet, kan du se hvor mange point du har, og her kan du også se hvor mange point, du samlet har udlovet for at få svar.
Avatar billede prodic Mester
17. juni 2001 - 11:55 #5
Og forresten velkommen til. :-)
Avatar billede -onslow- Nybegynder
17. juni 2001 - 11:56 #6
HAmsi velkommen til eksperten..

>>//http://www.fotx.net/onslow
Avatar billede alvion Nybegynder
17. juni 2001 - 11:58 #7
Du stiller spørgsmål, og giver et antal point for det spørgsmål. Hvis nogen svarer på en for dig tilfredsstillende måde, accepterer du deres svar, og de får så de point du har givet. Du kan dele pointene mellem flere, hvis flere har svaret og hjulpet.

Det var den objektive forklaring... Nu til den subjektive:

Pointene i sig selv er ikke noget værd. Du tjener point ved at besvare spørgsmål. PÅ denne måde får du selv flere point, og har dermed mulighed for at stille nye spørgsmål. Ud over det har pointene ingen værdi. Desværre er der nogen herinde, for hvem det ikke er gået op for. Derfor vil du somme tider opleve folk der snyder ved at oprette flere dummy-brugere, og så tildele deres startpoint til dem selv. Så er der også andre for hvem pointene har fået så lidt betydning, at de ligefrem nægter at tage imod dem, når de har hjulpet en person (hej Erik ;-) ...)

I bund og grund er pointene blot en katalysator, der har været med til at gøre eksperten.dk til det mest aktive udvikler forum i Danmark.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. juni 2001 - 11:59 #8
-onslow- >> Skriv da et rigtig link:
http://www.fotx.net/-onslow-

Velkommen til Hamsi.
Avatar billede hamsi Nybegynder
17. juni 2001 - 11:59 #9
mange tak for hjælpen nu kan jeg bedre forstå det.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
17. juni 2001 - 12:00 #10
tommyf
nej jeg vil ej...
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juni 2001 - 23:52 #11
men som du kan se er ikke alle eksperter lige seriøse :-))
Sandt at sige fungerer eksperten på mange måder lige så meget som et community for ligesindede som et \"jeg ønsker et svar\" forum.

Det er rigtig at points er \"reelt værdiløse\", men samtidig gælder det at dem der rager op på experten også har så meget større mulighed for at få et godt job; og det er da en vis værdi.

mvh JakobA
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2001 - 17:58 #12
Du må da snart lukke det her spørgsmål, men du får måske heller ingen mail fra Eksperten.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
21. juni 2001 - 08:43 #13
Luk spørgsmål
Avatar billede hamsi Nybegynder
21. juni 2001 - 11:40 #14
jeg ved ikke hvor dan man lkker spg.
Avatar billede hamsi Nybegynder
21. juni 2001 - 11:40 #15
undskyld jeg ved ikke hvordan man lukker spg....
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 12:54 #16
hamsi >> NEderst i bunden er der en liste over dem der har svaret, så vælger du navnet på den person der løste dit problem og vælger \"accepter\".
Avatar billede hamsi Nybegynder
22. juni 2001 - 20:48 #17
men jeg har accepteret en gang og den er jo ikke stoppet endnu
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2001 - 20:53 #18
Det er fordi du hele tiden afviser svar, vent med der til sidst!
Du kan også gå ind og svare selv og accetere dit svar, så kan siden lukkes.
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2001 - 21:04 #19
lige nu kan du ikke lukke spørgsmålet fordi der ikke er nogen svar at acceptere. (de er blevet afvist allesammen)

Så for at lukke spørgsmålet måd du først selv lave et svar (skriv noget i tekstkassen, klik på radioknappen der står \"Svar\" ved og tryk tilsidst på knappen udfør (helt forneden tilvenstre).

når spørgsmålet så genvises kan du trykke på \"accepter\" knappen over tekstboksen, og så er spørgsmålet lukket.

mvh JakobA
Avatar billede hamsi Nybegynder
25. juni 2001 - 11:44 #20
jEG SIGER MANGE TAK FOR ALLE SVARENE.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 13:02 #21
Selv tak og tak for pointene ;o)