Avatar billede snakebyte Nybegynder
29. februar 2008 - 10:45 Der er 9 kommentarer

problemer med at sende mails fra exchange til adslhome.dk

Hej

Jeg har en windows server 2003 SBS med exchange installeret.
Jeg har oprettet flere kontakter i AD med eksterne emails. jeg kan så konstatere at dem af kontakterne der har mailadresser der slutter med adslhome.dk vil min exchange server ikke sende mails til.
Jeg kan se i Message Tracking Center i exchange at den bliver ved med at skrive følgende:

SMTP: Startet Outbound Transfer of Message.
Message Transferred to Through SMTP

Er der nogle der kan hjælpe med det ??
Avatar billede strych9 Praktikant
29. februar 2008 - 23:14 #1
skriv på serveren:
telnet fpo.mail.dk 25

Kommer der svar på det?

Hvad sker der hvis du prøver at sende en mail til lksjlfkjdsf@adslhome.dk ?
Avatar billede snakebyte Nybegynder
01. marts 2008 - 08:31 #2
Hvor skal jeg skrive det - i en dospromt ??

Jeg tror dog jeg selv har løst problemet ved at lade exchange sende mails til min udbyder istedet for selv at sende den direkte til modtager.
Jeg er ved at teste om det virker - jeg vender tilbage med resultatet
Avatar billede strych9 Praktikant
01. marts 2008 - 09:14 #3
DOS findes ikke længere i Windows. Der er en kommandolinje (cmd.exe), men ingen DOS.
Nu hvor det er på plads, så ja, via cmd.exe - hvor ellers? =)

formentlig er dit server ip blokeret af fpo.mail.dk som er det mail relay mail til adslhome.dk går igennem, og det vil formentlig virke at bruge din udbyders SMTP som smarthost som du gør nu.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
01. marts 2008 - 13:13 #4
når jeg prøver dit forslag får jeg følgende resultat i CMD.exe :-)

421 Service not available, http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=14921

Connection to host lost.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. marts 2008 - 20:42 #5
jep.. så følg det link og gør hvad der står. =)
Jeg tror du er havnet på en blacklist som TDC bruger.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
02. marts 2008 - 07:57 #6
ok det løste lidt af gåden :-)

Det ser dog også ud til at det har hjulpet at sende mails til min udbyder istedet.
Send mig et svar så du kan få dine points.
Og tak for hjælpen..
Avatar billede strych9 Praktikant
02. marts 2008 - 10:59 #7
yup, det hjælper at bruge dem som smarthost fordi de jo ikke er blacklistede. Men det er faktisk en OK løsning, også på længere sigt. =)
Avatar billede snakebyte Nybegynder
02. marts 2008 - 12:09 #8
hmmm - nu har jeg igen problemer med at få accepteret et svar..
Det er et problem hver gang synes jeg - den reagerer ikke på at jeg trykker på accept knappen.
jeg prøver lige igen lidt senere.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. marts 2008 - 20:59 #9
Du skal markere mit navn i den boks ovenover accepter knappen før du klikker på den.