Avatar billede and1945 Nybegynder
28. februar 2008 - 21:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny computer viser ikke billede

Hej, jeg skriver på vejne af en af mine venner, som jeg af geografiske årsager ikke lige kan tage hen til.

Han har købt en computer med følgende:
Intel Duo Quad Q6600
MSI P35 platinum combo
2x1024 Kingston Hyper-X PC8000 DDR2
Sapphire ATI 3850 HD 512mb
Antec Earthwatts 500W

Her er problemet:
Han computer starter, hvor den derefter meget hurtigt slukker totalt i 3 sekunder. Hvorefter den starter op igen. På intet tidspunkt har han fået et billede på skærmen. Han har testet på 2 forskellige skærme, så jeg er fristet til at tro at det ikke er grafikkortet.

Jeg er fristet til at tro at det er ham der har monteret enten cpu eller ram forkert.

Nogen bud?

Størrelsen af points er fordi jeg gerne vil have denne sag overstået :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:02 #1
Det ekstra strømstik til CPU'en er ikke monteret. Det er et 4 pins stik med 2 gule og 2 sorte ledninger.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:02 #2
Det skal monteres i bundkortet forholdsvis tæt på CPU'en.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:10 #3
sidder lige og kikker i manualen, og kan se at det ikke er 4 pins, men 8 pins, dog damme farver.

Desuden er der ekstra strømstik til grafikkortet. Der er et fladt 4 pins(1rød, 2 sorte, 1 gul) der sidder lige under ovennævnte stik. Det leverer strøm til grafikkortet.

Begge disse 2 stik sidder på bundkortets venstre side mellem CPU, og bagpanelet, sådan ca. ud for hvor lyden kommer ud af bagpanelet.

Nu kender jeg ikke så meget til ATI grafikkortet, men der kan også være et strømstik der skal ind i selve kortet.
Avatar billede and1945 Nybegynder
28. februar 2008 - 22:15 #4
Det er checket. Begge de stik sidder i. Samt jeg er ret sikker på han har monteret et ekstra strømstik PÅ grafikkortet.
Avatar billede and1945 Nybegynder
28. februar 2008 - 22:17 #5
Okay, nu får jeg at vide at standard cpu blæseren der sidder på, åbenbart sidder sådan halv løst... han kan rokke med den nederste del. Er det noget bundkortet registrerer og stopper boot processen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:26 #6
JA da
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:27 #7
Det kna godt være lidt tricky at få de 4 pins at ordentligt i til køleren, men man må ikke kunne rokke med køleren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:31 #8
De plastik pins der går ned i bundkortet skal være drejet med uret inden de trykkes på plads, og de trykkes i 2 af gangen diagonalt.

For at få dem op igen, skal de drejes mod uret, 2 af gangen diagonalt, inden man kan trække dem op.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:32 #9
Det som bundkortet registrerer er at CPU'en bliver for varm, og derfor slukker ned.
Avatar billede and1945 Nybegynder
28. februar 2008 - 22:33 #10
Okay, det kigger vi på imorgen. Han tager bundkortet ud imorgen og checker...

Skriver tilbage med en raport, så du kan følge med i det :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:35 #11
Han behøver ikke at tage bundkortet ud for at montere køleren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:35 #12
Han skal bare sørge for at de 220 volt er fjernet fra strømforsyningen
Avatar billede and1945 Nybegynder
28. februar 2008 - 22:52 #13
Det vil han helst. Da han ikke vil risikere at flække kortet....
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 10:39 #14
Hvordan går det her ?
Avatar billede and1945 Nybegynder
06. marts 2008 - 15:51 #15
Jamen, han kan ikke tage sig sammen.

Jeg accepterer dit svar, i det at du har givet kvalificerede gæt på hvad det er. Jeg opretter en ny tråd hvis der skulle være problemer.

Tak dragonknight.