Avatar billede plippert Nybegynder
28. februar 2008 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webserver sender mails til gammel mailserver

Jeg sidder med et setup, hvor TDC hoster en webserver og en mailserver for mig. Mailserveren bruges ikke mere, da Scannet har fået lov til at hoste denne i stedet. Så langt så godt - det virker.
Scenariet er så, at på min webserver har alle siderne en kontaktformular der sender en lille mail til "ejeren" af siden. PROBLEMET er, at hver gang der sendes en mail fra side på webserver, ryger den direkte ind på den gamle mailserver og ikke videre til Scannets servern. Den bliver "internt i netværket" og laver ikke opslag for at finde mx-record og rigtig server...

Jeg har brug for råd til hvad jeg kan gøre for at skippe det internet netværk og lave rigtigt opslag så mails ender korrekt...

Har tjekket hosts-fil for poster der kunne inteferere...

Håber det forklarer nogenlunde problemet og at noget med mere forstand end mig kan hjælpe... Har også posted denne under netværk!
Avatar billede plippert Nybegynder
28. februar 2008 - 13:59 #1
kan tilføje at den gamle mailserver ligeledes er gammel sekundær dnsserver i samme setup...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. februar 2008 - 16:51 #2
Har du prøvet at kontakte TDC?

Jeg kunne forestille mig at TDCs DNS server stadig har en MX record for dit domæne der peger på din gamle mailserver, så DNS forespørgslen aldrig kommer "ud i verden".
Avatar billede plippert Nybegynder
28. februar 2008 - 18:25 #3
rigtigt. Der er mx-records på gl. dns server. Men det domæne den peger på, ligger hos scannet, men pinger jeg adressen fra min primære dns, så ender den på min gamle mailserver og ikke ude i verden...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. februar 2008 - 19:34 #4
Er problemet så ikke bare at TDC enten har en statisk entry i deres DNS, som ikke er blevet slettet, eller at deres DNS server ikke har fået opdateret den MX record efter at du har opsagt mail hosting hos dem?
Avatar billede plippert Nybegynder
24. april 2008 - 12:50 #5
tak for hjælpen. Det lød ikke på tdc som om det var det ser skulle til. har lavet anden løsning på problemet.
Beklager det skulle tage så lang tid at lukke spm.