Avatar billede smitx Praktikant
27. februar 2008 - 16:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde og fjerne dubletter

Hej

Jeg har en database som jeg engang tog backup af, og ville flytte den til en ny server, so far, so good.

Men der er sket et eller andet under flytning, så mange af tabellerne/cellerne står dobbelt fuldstændig identisk.

F.eks:
      2571 3D Net Blazer 233 Fedex 1203129933 33

Hvordan kan jeg i Phpmyadmin søge efter elle dubletter og slette dem på en gang?
Avatar billede recli Nybegynder
28. februar 2008 - 10:28 #1
Du har et seriøst problem, hvis ikke der er en unik nøgle på de enkelte række i din tabel, eftersom enhver 'delete-betingelse' vil slette begge rækker.

Hvis ikke du har en nøgle, er du nødt til at se på din backup igen, dvs. om rækkerne er dublerede allerede her - eller om det er sket i din indlæsning på en eller anden måde.

Alternativt er du nødt til at lave et script, der henter alle rækker, fjerner dubletterne og skriver de resterende rækker tilbage i en ny database.

  /Lars
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:34 #2
Lukker