Avatar billede chazzy Nybegynder
27. februar 2008 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tvinge InDesign til køre højreside med lige sidetal

Jeg skal lave et katalog, som skal vha automatisk sidenummerering skal nummereres efter afsnit. Afsnit 1 går f.eks. fra side 3-6 (og skal hedde "side 1- 4") og kapitel 2 fra side 7-10 (og skal også hedde side "1-4"). Jeg kan sagtens få kapitel 1 til at starte sektion med "side 1", da side 3 er en højreside, men kan ikke få kapitel 2 til at starte med "side 1", da side 7 er en venstreside. Kan dette slet ikke lade sig gøre? Vil InDesign altid opfatte højresider som ulige og venstresider som lige?
Avatar billede chazzy Nybegynder
27. februar 2008 - 13:16 #1
Sorry - jeg bøffede lidt rundt i sidetallene i eksemplet (typisk) - skulle nok nærmere være: Afsnit 1 går f.eks. fra side 3-5 (og skal hedde "side 1-3") og kapitel 2 fra side 6-8 (og skal også hedde side "1-3"). Jeg kan sagtens få kapitel 1 til at starte sektion med "side 1", da side 3 er en højreside, men kan ikke få kapitel 2 til at starte med "side 1", da side 6 er en venstreside. Kan dette slet ikke lade sig gøre? Vil InDesign altid opfatte højresider som ulige og venstresider som lige?

;o)
Avatar billede chazzy Nybegynder
28. februar 2008 - 18:50 #2
Well, fandt ud af det selv, så jeg lukker spg.