Avatar billede keenkbh Nybegynder
27. februar 2008 - 09:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gem PDF i hukommelse og vedhæft til e-mail

Hej alle...

Jeg vil gerne høre om der er nogle, som har erfaringer med en komponent, som kan det jeg nævner i overskriften?

Jeg har kigget lidt på ABC PDF, som har en funktion der henter filen som et array af bytes, men ved ikke helt om det er godt nok til det jeg skal bruge det til...
Avatar billede hiks Nybegynder
05. marts 2008 - 21:49 #1
hej

du kan vel altid læse og returnere filen i binært format vha Response.BinaryWrite(FileByte) eller lign. og så kan du lave en
response.contenttype = "application/pdf"

eller en

response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment;filename="Filename.pdf")

der er lidt forskel i hvordan browsere reagere men forsøg dig frem

se evt. typer her:
http://www.utoronto.ca/webdocs/HTMLdocs/Book/Book-3ed/appb/mimetype.html

svaret går egentlig på at du ikke behøves kontrol/komponent til det medmindre du vil lave pdf'erne on-the-fly.

/hiks
Avatar billede keenkbh Nybegynder
06. marts 2008 - 21:02 #2
jeg har netop brug for at generere PDF on the fly, og kunne attache til en mail uden at gemme PDF-dok på serveren først...
Avatar billede keenkbh Nybegynder
16. juli 2008 - 09:11 #3
lukker...