Avatar billede bnji Nybegynder
27. februar 2008 - 09:06 Der er 9 kommentarer

Flytning af brugermapper på 2003

Hejsa.

Jeg har et server miljø hvor vi har en del brugere på et drev der nu kun har 200 mb plads tilbage. Dette betyder at brugerne nu ikke kan lave ændringer i deres profil eftersom der ikke er plads til at ændre i deres brugermappe på serveren. Derfor skal jeg nu havde rykket dem over på et nyt drev hvor der er plads nok.

Spørgsmålet er så bare hvordan jeg gør det uden at de mister deres data? For jeg har jo ikke - som administrator ret til at rykke rundt på brugernes mappe ? Eller what?

På forhånd Tak.!
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 11:24 #1
Brug NT Backup til at kopiere profilerne til den nye lokation, så følger alle permissions med.
Derefter kan du overtage ejerskab af de gamle profiler og slette dem. Husk at rette profile path i brugernes konto.
:-)
Avatar billede bnji Nybegynder
27. februar 2008 - 11:59 #2
Kan du uddybe det? Skal jeg først lave en backup af profilerne også derefter restore backup'en i den nye user mappe?
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. februar 2008 - 12:04 #3
robocopy er også en mulighed
robocopy x:\gammelbrugermappe y:\nybrugermappe /mir /sec

Dette vil tage rettighederne med over.
Så nedlægger du sharet, og share den nye mappe, hvis det er nødvendigt med sharing på folderen.
Avatar billede bnji Nybegynder
27. februar 2008 - 13:53 #4
kan det passe den kun kopiere 5 filer over? som tilsammen fylder 5.8 mb ? er det filer der fortæller at brugeren frem over skal gemme sine ting der?
Avatar billede bnji Nybegynder
27. februar 2008 - 13:55 #5
lige meget glemte /mir  /sec :) Tusinde tak!
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. februar 2008 - 14:55 #6
Selvtak!.. Husk at lukke :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. marts 2008 - 08:34 #7
...
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. marts 2008 - 08:55 #8
Lukketide :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. april 2008 - 11:21 #9
??