Avatar billede thomastegl Nybegynder
26. februar 2008 - 18:17 Der er 10 kommentarer

Fujitsu-Siemens Econel 100 S2 vil ikke acceptere WinXP

Hej Eksperter

Har nu i flere timer forgæves forsøgt at installere Win XP på en Econel 100 S2 server. Jeg HAR læst at denne servertype ikke fra fabrik understøtter XP, men... det må da kunne lade sig gøre.

XP booter fint og læser alle filer ind, men giver så blå skærm med advarsel om virus eller defekte diske.

Jeg har forgæves forsøgt at loade forskellige RAID-drivere ved at trykke F6, men ingen af dem har hjulpet. Jeg kan åbenbart ikke finde den rigtige...
Uanset hvilken driver jeg har læst ind ender det med den samme blå skærm.

Vil være super taknemmelig for al hjælp, for nu er jeg fan... ved at være træt af det hele.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. februar 2008 - 00:54 #1
når xp står som unsupported OS så kan det enten være fordi de ikke har gidet lave drivere, eller også fordi der er noget teknologi som xp ikke kan

har du været her inde og kigget
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=2101
hvis du vælger XP skulle du kunne finde en SATA driver

men ved ikke om den passer jo
Avatar billede thomastegl Nybegynder
29. februar 2008 - 09:04 #2
Hej.
Undskyld det sene svar. Raidcontrolleren hedder så vidt jeg kan se LSI Logic Embedded MegaRaid. Har søgt driver overalt, men uden held...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. februar 2008 - 10:33 #3
ok, kan godt se at der kan være to modeller ad sata controller
til den anden sata controller kunne jeg heller ikke umiddelbart finde nogen
jeg søger lige lidt mere i dag
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. februar 2008 - 11:24 #4
hmm, kan godt se at drivere på lsi's hjemmeside er til pci kort

men hvis du læser hvad der står her http://www.lsi.com/news/product_news/2005_06_20.html, så virker det som om sata controlleren er intel
har du prøvet med F6 under installation og inteldriveren?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. februar 2008 - 11:29 #5
mit gæt er at dun måske nok kunne komme til at benytte sata diske, men ikke raid funktionen (så du må benytte windows's softwareraid med dynamiske diske)
Avatar billede thomastegl Nybegynder
02. marts 2008 - 01:04 #6
Jeg prøver lige intels driver. Hvis den ikke virker har du nok ret i at jeg må opgive SATA og raid.
Avatar billede thomastegl Nybegynder
08. marts 2008 - 14:26 #7
Det lykkedes til sidst at få det op at køre med intel driveren. Tak for hjælpen. Smid lige et svar.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. marts 2008 - 17:55 #8
OK
Avatar billede laguha Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:30 #9
Hvordan gjorde du? Står med samme problem :(
Avatar billede vildning84 Nybegynder
04. juni 2009 - 20:31 #10
Hvilken RAID driver brugte du? Og kører du RAID 0 eller 1?