Avatar billede pctiger Nybegynder
26. februar 2008 - 14:00 Der er 7 kommentarer

Valg af MEGET kraftig stationnær pc (pris underordnet)

Stationær pc til min bror - pris er næsten lige meget (bare det var mig :-(
Han har sat mig på opgaven - men det kræver hjælp :-)

Udkast til et af flg. 2 valg:
Fra shg.dk
UltraLine 9613 - Core 2 Duo E6850 (3.0GHz), 4096MB Dual Channel DDR2-1200, 36GB Raptor & 2x750GB SATAII HD, SATA DVD±RW + SATA DVD Drive, nVidia SLI 8800GTX 768MB GDDR3 (Dual VGA - Factory Overclocked), 54MBIT WLAN, TitanTower with Blue Light
Bundkort
Chipset  nVidia nForce 680i SLI
Onboard på Bundkort  Firewire (IEEE1394)
Lydkort, ADI AD1988, 8 Channel Surround
2 x LAN (100MBIT & 1GBIT)
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375685

eller denne her fra Dell
(Dimension XPS 720 H2C (D02X702)
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=DRS72001&l=da&oc=D02X702&rbc=D02X702&s=dhs

eller en 3 ?
(må ikke være en samler model, men skal være et kendt mærke)

og sluttelig til dicaster/recovery
500GB ekstern WD incl. EMC Retrospect Express Backup and System Recovery Software (er gammel i gårde og ved hvor træls det er ikke at kunne være opee at køre igen efter 15. min. - det kan man med denne her).

PS: Jeg kan ikke udelukke jeg vil vente et par md. indtil Intel Q9450 og Q9550 kommer på markedet. Men jeg mener ovenstående kan bruges da dette nok ikke ændre sig som flg. af den nye cpu.

vh/Jens
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
26. februar 2008 - 19:59 #1
Alienware.dk hvis prisen nu er "underordnet" :D
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2008 - 21:52 #2
Dell Precision 690
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2008 - 21:56 #3
HP xw8600
Avatar billede pctiger Nybegynder
27. februar 2008 - 07:09 #4
Alienware pc - kraftig, men kan ikke finde forhandler i danmark. Men er den mere kraftig en de 2 jeg har forslået - kan ikke gennemskue det.
Dell Precision er udgået. Og det er vel mere en arbejdsstation end en hjemme-pc.
xw8600 - mener da ikke den er kraftigere - måske jeg tager fejl
Og prisen bør nok ikke overskride 20.000.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2008 - 23:53 #5
Dell Precision er ikke udgået

http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/precn_690?c=us&cs=04&l=en&s=bsd&~tab=bundlestab

Ja - det er en workstation - og Dell sælger dem med nVidia Quadro FX grafik kort, men
gamere har fundet ud af at de odt kan gøre med normale gamer kort.

HP xw8600 er i samme klasse d.v.s. op til 2 quad core Xeon CPU'er og NVIDIA Quadro FX. Den
er meget hurtigere end en dual core (for rette workload).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 04:53 #6
pctiger ??
Avatar billede pctiger Nybegynder
08. juni 2008 - 13:37 #7
har købt :-)