Avatar billede webhjaelp Nybegynder
25. februar 2008 - 14:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows application - hvordan icon ved uret.

Hvordan kan jeg få min applikation til at være som icon ved uret i nederst højre hjørne. Når applicationen er minimeret(som messenger). Og have funktioner ved højrklik på ikonet.
Avatar billede bernhof Nybegynder
25. februar 2008 - 14:53 #1
Benyt NotifyIcon komponenten som ligger i din toolbar i Visual Studio.

I Visual Studio 2003 kan du sætte dens ContextMenu egenskab for at få højre-klik funktionalitet.

I Visual Studio 2005 / 2008 kan du sættes dens MenuStrip egenskab.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
10. marts 2008 - 15:33 #2
Det er meget fint men, vinduet som vises skal når minimeres ikke være i bundlinien, men kun i hjørnet(minimeret). Men man skal kunne højre klikke og få åbnet det igen(Maksimer). samt flere andre link mm.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
11. marts 2008 - 09:01 #3
Nu har jeg fået lavet en menu som er ved uret. jeg har lavet en linklabel som når jeg trykker på den ikke viser applikationen men kun iconet ved uret. Dette vil jeg gerne have til at virke ved minimer applikationen, hvor gør jeg dette?
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
11. marts 2008 - 09:02 #4
menu som er ved uret vises kun når jeg har trykket på linklablet!!
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
11. marts 2008 - 09:58 #5
Jeg har løst det. Bernhof smid et svar. Tak for hjælpen.
Avatar billede bernhof Nybegynder
11. marts 2008 - 10:36 #6
Ok, svar :)
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
11. marts 2008 - 14:41 #7
Hvis jeg vil have en linie i menuen eller en af punkterne skal være fed hvordan gøres dette?
Avatar billede bernhof Nybegynder
11. marts 2008 - 15:24 #8
Det kommer an på hvilken af menuerne du benytter. ContextMenu eller ContextMenuStrip? I ContextMenu skal du sætte dit MenuItem's "DefaultItem" egenskab til True. I ContextMenuStrip sætter du bare menupunktets Font til at være Bold :)
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
11. marts 2008 - 15:42 #9
Hvis jeg vil have en linie i menuen hvordan gøres dette?
Avatar billede bernhof Nybegynder
12. marts 2008 - 11:31 #10
I ContextMenu laver du et menupunkt med teksten "-" (dvs. én bindestreg). I ContextMenuStrip tilføjer du bare en seperator, no biggie.

Kan jeg ikke lige få dig til at sige, hvilken af menuerne du benytter, så jeg ikke behøver forklare fremgangsmåden for dem begge hvad gang? :)
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
12. marts 2008 - 14:52 #11
Tak for hjælpen det virker med: - og MenuItem's "DefaultItem" egenskab til True. Da det er en ContextMenu.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
14. marts 2008 - 14:55 #12
Hvordan kan man venstre-klikke og få menu?