Avatar billede jepper65 Nybegynder
25. februar 2008 - 14:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lang ordliste i Powerpoint!

Hej, jeg har lige et powerpoint problem som driller mig!

Er der nogen der kan svare mig på hvordan jeg får en lang liste af ord til at blive "ombrudt" så listen fortsætter i et nyt tekstfelt i stedet for at forlænge det eksisterende tekstfelt.

Jeg har i starten af mit powerpoint dokument en indholdsfortegnelse som jeg gerne vil have til at se pæn ud, men når jeg indsætter den i et tekstfelt får jeg bare ET MEGET langt tekstfelt.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. februar 2008 - 17:48 #1
Klik på dit tekstfelt. Ude til venstre får du en lille "lad-mig-hjælpe-dig-boks". Der kan du vælge at få splittet din tekst på 2 slides. (mener at funktionen findes fra PowerPoint XP og fremefter)
Avatar billede jepper65 Nybegynder
27. februar 2008 - 09:51 #2
Ja, men problemet er at min tekst fylder mere end 2 slides, og jeg vil gerne kunne redigere i teksten i fremtiden. Når jeg splitter min lange teskt op på 2 slides er der stadig en masse tekst der "ryger ud over hvert slide".

Problemet er også hvis jeg vil tilføje mere tekst senere, så passer det ikke igen :O
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. februar 2008 - 21:28 #3
Det er desværre en "no go". PowerPoint er Shape-baseret og kan ikke håndtere tekst som i tekstbehandlingsprogram, så du må ty til den gammeldags metode med at klippe/klistre din tekst.
Avatar billede jepper65 Nybegynder
28. februar 2008 - 09:13 #4
Jamen så tror jeg bare at jeg linker fra et word-dokument til mit powerpoint dokument i stedet.
Jeg bliver nød til nemt at kunne redigere i mit indeks.

eller har du en løsning som kunne være smartere?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
28. februar 2008 - 15:40 #5
Ikke uden at kende dine præsentationer og formentlig heller ikke uden at kode en hel masse.

Nu ved jeg heller ikke, hvorfor dine præsentationer skal indeholde "indholdsfortegnelser" over flere sider - det lyder jo umiddelbart som tekstbehandling og ikke præsentation.
Avatar billede jepper65 Nybegynder
03. marts 2008 - 15:02 #6
Nej problemet er jeg har en masse præfabrikerede(ca. 200) powerrpointslides som skal bruges til forskellige præsentationer. dem vil jeg gerne hurtigt kunne søge i og udvælge lige netop dem jeg skal bruge
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. marts 2008 - 21:41 #7
Hvorfor så ikke vælge visningen Outline? I 2007 kan man "collapse" tekst, så man kun får vist overskrifterne fra hver slide (ved faktisk ikke, om du kan det i tidligere versioner, men mon ikke). På den måde laver PowerPoint jo næsten din indholdsfortegnelse.
Avatar billede jepper65 Nybegynder
06. juni 2008 - 10:59 #8
lukker