Avatar billede sse77 Nybegynder
25. februar 2008 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

xs:date

Hej,

Jeg har spørgsmål vedrørende validering af xml, i særdeleshed omkring xs:date elementer.

Jeg får følgende fejl:

Value '0000-00-00' is not allowed in attribute 'value'

Dette kommer når jeg har et felt som ikke har nogen dato og derfor står der "0000-00-00". Er der en måde i min xsd at jeg kan sørger for at den kan validere en "nulværdi" uden at ændre i min xml?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2008 - 04:17 #1
Hvorfor ikke have minOccurs="0" i schema og intet element i XML ?
Avatar billede sse77 Nybegynder
28. februar 2008 - 10:59 #2
Jeg er desværre i den situation at elementet vil forekomme uanset om det har en værdi eller ej. og det kan jeg ikke rigtig ændre på, da jeg får xml'en udefra. Jeg er nået frem til at jeg vil prøve at lave et customDate simpleType i xsd, som så tjekker, ved hjælp af xs:pattern, på formatet og at det er tal.
Avatar billede sse77 Nybegynder
20. juni 2008 - 11:22 #3
lukket, kan så ikke huske om ovenstående virkede, men det må det næsten ha' gjort