Avatar billede brita Nybegynder
24. februar 2008 - 08:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ny Computer - gammel quickstart-CD

Hej
Min søn har netop fået sin første computer, men uden styresystem. Jeg har adskillige gamle quickstart-CDer og operationssystem CD-er fra tidligere computere, jeg har købt. Kan jeg bruge dem?
(CD-erne fulgte alle med bærbare pc-ere, men min søns nye pc er stationær)

Jeg vil helst lave flere partitioner (staves det sådan) på harddisken, og jeg kan huske at supporten på mit sidste bærbarkøb guidede mig til, hvordan jeg kunne gøre det vha cd-erne på min bærbare, men jeg kan ikke huske hvordan...

Min faste it-nørde-ven er flyttet til Bulgarien, så hvad gør en stakkels enlig mor nu?? Jeg giver 200 point, hvis det kan lykkes og jeg får hjælp til hvordan, men kun 30 hvis svaret er negativt.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 09:33 #1
"Jeg har adskillige gamle quickstart-CDer og operationssystem CD-er fra tidligere computere, jeg har købt. Kan jeg bruge dem? "
"quickstart-CDer" må være et nyt udtryk som jeg ikke kender, men svaret på dit spørgsmål vil generelt være NEJ, de cdèr du omtaler er med stor sikkerhed OEM versioner der er beregnet til den computer som de er udleveret sammen med
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 09:35 #2
Compaq kaldte deres CDer en periode Quickstart (Men da vist ved at være en del år siden sidst)
Avatar billede brita Nybegynder
24. februar 2008 - 11:20 #3
OK - helgec. Det var det "Nej", jeg ledte efter. Så smid et svar, så får du dine 30 point.

Nogle af CD-erne hedder Quickstart - rigtigt gættet Compaq, andre hedder Operating System CD, QuickRestore o.lign.

Jeg ved ikke, om jeg har brug for at låne en af dine CD-er Helgec. I giviet fald vil jeg gerne vende tilbage..

Foreløbig tak ihvertfald..
Avatar billede off-line Nybegynder
24. februar 2008 - 13:21 #4
Da var da et underligt privat point system. Værdien af et svar ligger jo kun i,
om svaret er rigtigt eller forkert, og ikke i, om det var det man håbede på.
helgec har svaret rigtig, så derfor bør du give ham de 200 point, du lægger ud
med, ellers er det falsk annoncering:)
Avatar billede gbzilla Nybegynder
01. april 2008 - 14:59 #5
Hvis du sidder med en windows cd enten home eller pro editon, og har har en cdkey kan du bruge en såfremt det ikke er en oem key. Og at der ikke står compaq, dell, hp eller nogle af de andre på hverken cdkey eller selve cd'en
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:46 #6
svar
Avatar billede brita Nybegynder
07. april 2008 - 14:28 #7
Hej jasveg
Jeg valgte at give 200 point, hvis svaret indebar at jeg fik omfattede hjælp til at lave partiotioner osv, men kun 30 point, hvis jeg kun fik et svar men ingen krævende hjælp. Man kan vel ikke kalde det falsk markedsføring, når jeg ligefrem sriver betingelserne i mit allerførste indlæg, hvor jeg stiller spørgsmålet. Hvis jeg gav 200 point for det negative svar kunne man måske til gengæld kalde det, at jeg underminerede pointsystemet. Det er i hvert fald min holdning..
Avatar billede brita Nybegynder
07. april 2008 - 14:31 #8
og PS jeg håbede jo ikke på et nej - jeg håbede rent faktisk på et ja!