Avatar billede ey Nybegynder
23. februar 2008 - 22:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router og Synology DS207+

Jeg har lige købt mig en Synology DS207+ (NAS server), som jeg har smidt på mit netværk via min nuværende router (Linksys WRT54G).

Problemet er, at det ikke køre optimalt, hverken på det trådløse net eller på det kablede netværk. Jeg overførte fx en 15 gb fil fra min XP comp. i aftes (via det kablede netværk) til min NAS, og det tog ca. 50 min.

Jeg vil derfor have mig en hurtigere router. Jeg overvejer D-link DIR-655, som jeg har læst meget godt om. Jeg har to bærbare, en med alm. netkort (G-standarden) og en med N-standarden. Jeg skal derfor have en adapter til min bærbare der har G-standarden.

Jeg skal bruge netværket til og tilgå min NAS både via trådløst og kablet netværk til alm. filer, musik og film streaming. Vil denne router være hurtig nok til at kunne klare dette?

Jeg har ligeledes en 20/1 m/bit forbindelse ud af huset, men det skulle denne router kunne klare uden problemer.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 12:01 #1
Hejsa ey.

DIR-655 er nok den bedste N router på markedet i N. Men ikke i G. Der er en G router bedre. Men DIR-655 har også Gigabit porte, så der er ingen smalle veje her.
Har den selv, men tjeck så også lige mit efternavn.

Som jeg läser det så skal din NAS på trådlöst og den kärer höjst sandsynligt ikke N. Eller ?

Generelt syntes jeg tit man ser, at det er NAS der er langsom og ikke routere og din nuvärende Linksys kan altså også godt klare 20/1.
Avatar billede ey Nybegynder
24. februar 2008 - 13:03 #2
Hej JC_d-link,

Min NAS tilsluttes via kabling direkte til routeren og NAS serveren har gigabit LAN. Så det er routeren der efterfølgende klare den trådløse overførsel ud til klienterne. Så det er vel ok?

Da det trådløse signal så efterfølgende kommer op i N, så burde overførsel af filer mv. til NAS også gå noget hurtigere trådløst, korrekt?

Hvilken adapter vil du anbefale mig at købe til min computer der kun køre G?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 17:23 #3
ah ok.
Jeg ville tage DIR-655 som router.
Som trådlöst kort vil jeg sige DWA-547 hvis du har en stationär PC og DWA-645 hvis det er en bärbar.
Husk du har 11 års garanti på de 3 produkter.
Avatar billede ey Nybegynder
24. februar 2008 - 18:26 #4
Jamen så siger jeg mange tak for hjælpen.

Smid venligst et svar, så du kan få de fortjente point!
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 18:44 #5
Ingen points til mig tak.
Avatar billede ey Nybegynder
24. februar 2008 - 21:02 #6
Hvorfor ikke det?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 21:14 #7
Ikke derfor jeg er her.
Avatar billede ey Nybegynder
24. februar 2008 - 21:21 #8
Hmm... Jamen, så mange tak for hjælpen alligevel!

Jeg lukker.
Avatar billede ey Nybegynder
25. februar 2008 - 19:49 #9
Kom lige til at kigge på min ene bærbar, som er en MacBook. Jeg tror ikke den har nogen Cardbus 2, hvorfor jeg vel ikke kan bruge den adapter?

http://www.apple.com/macbook/specs.html

Findes der noget USB eller noget der er lige så godt?
Avatar billede ey Nybegynder
25. februar 2008 - 19:52 #10
Avatar billede ey Nybegynder
25. februar 2008 - 19:58 #11
Fandt den USB pen

http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=656

Men det ligner ikke at man kan købe den i DK endnu...

Tror du den er lige så god som en alm. adapter?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
25. februar 2008 - 20:05 #12
Hej igen,

DWA-140 hedder den vi har i DK. Kender ikke til DWA-160.

DWA-140 er helt fin. Eneste minus med USB generelt er at antennerne er så små.
Avatar billede ey Nybegynder
25. februar 2008 - 20:49 #13
OK, så det vil sige, at hastigheden trådløst er markant ringere med USB end den alm. adapter?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
26. februar 2008 - 07:57 #14
Hej ey,

Nej det vil jeg ikke sige på den måde.
Antennen er lille, dvs. man kan ikke sætte router og USB alt for langt væk fra hinanden. Men hastighed burde stadig være der.
Avatar billede ey Nybegynder
26. februar 2008 - 09:02 #15
Vi snakker vel omkring 10 meter i min stuen mellem router og bærbar. Dog ligger der en gang i mellem omgivet af vægge, men 10 mter burde vil ikke være ødelæggende for forbindelsen?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
26. februar 2008 - 10:38 #16
Hej ey,

Det kan jeg ikke sige på den måde.
Det kommer helt an på hvad vægge er lavet, samt andre forstyrelser såsom microbølgeovne, andre trådløse forbindelser, varme i gulvet etc.

Men hvis du køber en DWA-140 alene får du en cradle med. Den cradle er god da USB'ens antenne er retningsbestemt.