Avatar billede racermouse Nybegynder
23. februar 2008 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 problemer

Jeg har en compaq presario 5176 med win 98.
Mit problem er den starter fint op men når den kommer til skrivebordet er der kun pilen fra musen jeg kan flytte rundt med og ingen ikoner.
Jeg har ikke brugt den i flere år og har derfor ikke win 98 cd´en eller jeg ved i hvert fald ikke lige hvor den er.
Nogen forslag til hvordan jeg får den til at køre igen ?
Avatar billede peet-49 Novice
23. februar 2008 - 13:36 #1
Kør en scandisk
Avatar billede racermouse Nybegynder
23. februar 2008 - 14:15 #2
har jeg prøvet. Kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe ??
Avatar billede stone Forsker
23. februar 2008 - 14:17 #3
Hvis alle dine ikoner på skrivebordet forsvinder eller på en eller anden måde bliver ødelagt, er problemet ikke så stort.

Problemet er at Windows har en "cache-fil" hvor den gemmer alle ikonerne. Dette gør også at hvis du ændrer på en ikon, er det ikke altid at ikonen på skrivebordet ændres selv om du vælger en helt anden ikon og så vælger sin nye ikon, da ikonens navn, placering og størrelse ikke ændres i forhold til den, der ligger i "cache-filen"

Løsningen er at genstarte din computer i MS-DOS tilstand og slet filen "ShellIconCache" i dit Windows bibliotek, og herefter genstarte computeren.

- Vær opmærksom på, at "ShellIconCache" er en skjult fil, så du skal bede Stifinderen om at vise de skjulte filer...
Avatar billede gratis Nybegynder
23. februar 2008 - 17:06 #4
der er ingen grund til at gøre det i dos tilstand, det kan fint gøres mens windows kører,
og så genstarte maskinen, windows laver efterfølgende et frisk eksemplar af filen.
Filen ligger her, C:\Windows\ShellIconCache
Avatar billede racermouse Nybegynder
28. august 2010 - 18:07 #5
Lukker