Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 17:17 Der er 16 kommentarer

Vista blokerer helt grotesk

Hej eksperter

Jeg håber i kan hjælpe med denne her, for jeg har prøvet alt, synes jeg.

Downloadede zip filer kan ikke udpakkes, 70-80% af alle pdf filer kan ikke åbnes, og forsøger jeg at downloade programmer, bliver de fleste blokerede, i følge Windows fordi den digitale signatur ikke er i orden.

Undskyld sproget, men det skal Vista sgu da ikke bestemme, jeg får ikke engang en valgmulighed.

Håber i kan hjælpe med denne her, det er vildt frustrerende.
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 17:18 #1
Og lige en ting mere. I IE7 skal bliver siderne vist helt skævt, jeg skal trykke på opdater flere gange før de bliver vist rigtigt.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. februar 2008 - 17:23 #2
Er du sikker på, at det ikke er din anti-virus, der driller? (altså med undtagelse af dit IE7-problem)
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 17:25 #3
Jeg bruger AVG, som jeg har brugt i mange år, også på arbejde, hvor det fungerer fint sammen med Vista Business, som ellers skulle være den version der er flest problemer med.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. februar 2008 - 18:15 #4
Bruger selv AVG og Vista, men uden de problemer som du nævner. Har du forsøgt at slå meddelelsen op på MS's hjemmeside? Hvis ikke, må du gerne skrive meddelelsen her, så er der måske en, der kan finde noget på det.
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 18:44 #5
Det er forskellige meddellelser hver gang. Jeg har prøvet at slå en del af dem op, men uden at finde noget brugbart.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. februar 2008 - 18:53 #6
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 18:57 #7
Jeg har prøvet at deaktivere UAC, defender, firewall, ja hele sikkerdscenteret, men det har overhovedet ingen virkning. Jeg har også prøvet at deaktivere alt sikkerhed i IE7 med samme resultat. Det er derfor jeg ikke rigtig forstår hvad der sker.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. februar 2008 - 19:34 #8
Mon ikke at du skal forsøge med en re-installation? Specielt fordi du siger, at det er forskellige meddelelser hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 19:36 #9
jeg bliver nød til at spørge dig.

er det en ren viste eller har du hentet programmer til den.

har du rodet med digital signatur - det er jo noget man indlægger efter vista er installeret. uddyb det lidt hvis du kan.

jeg tror din vista er i udu.
jeg ville fjerne den og starte forfra. det lyder ligesom du har haft en "fedtplet" på dvd skiven. dit drev har måske lavet en læse fejl ??????
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 19:54 #10
Jeg er desværre lidt enig med jer vedr. re-installation. Det er en ren Vista, købt og betalt, uden plug-ins eller andet skidt. Det er virkelig mærkværdigt, Vista kan heller ikke se mine PCI porte. Jeg bliver jo nok nødt til re-installation. men jeg havde håbet en eller anden havde det berømte guldkorn.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 20:41 #11
når du skal genistallere så fjern partition c og lad den oprette en ny partition c på samme størelse.

det gør at c er helt ren for den bliver formateret inden install.
det gør jeg hver gang for at være sikker på at ikke et eller andet ligger skjult.

men op med humøret - vi har alle vores modvimd på microsofts cykelsti.

husk lige at hente alle drivere til dit bundkort inden du går i gang. det er ikke sikkert at vista finder dem allesammen. driveren til netkortet kan jo også drille.

dem du fik med på de eller dvd er måske til win xp. de sidder jo ikke og installerer vista på hver enkelt men jeg går ud fra de skyder den med et ghost image eller noget lignende.

god vind
Avatar billede cooolers Nybegynder
22. februar 2008 - 20:45 #12
Hvor længe har problemet stået på, du kunne evt forsøge at gå tilbage noget tid med gendannelsescenteret, til før du problemet er opstået, endvidere kan du prøve at kigge i din overvågning af stabilitet og ydeevne, her kan du finde alle fejlmeddelelser, et rigtig godt værktøj i Vista faktisk.

Kig evt. her: http://www.vistaguide.dk/nyheder/nyheder/article/3/overvaagning.html de har rigtig mange gode artikler om hvordan du kan opspore fejl og bruge værktøjerne i Vista. Så det er ikke sikkert du behøver at lave en format.
Avatar billede maler Nybegynder
22. februar 2008 - 21:22 #13
Jep, jeg skal nok bruge en hel ren HD her. Det er en super ide at hente og brænde driverne på DVD.

Problemerne har været der lige fra starten. Skal man tage det problem som er mest underligt, og som jeg har erfaret, at rigtigt mange Vista brugere har, er at der kommer fejlmeddelelse når man prøver at installere opdateringen til medie center.

Jeg har været med siden Windows 3.11, så jeg burde vel ikke være overrasket. Nåh, men i skal have tak for jeres rigtig gode kommentarer, og det skal da selvfølgelig belønnes.

Alle der smider et svar får point, og så laver en clean install og håber det går bedre. Fortsat god weekend. :-)

Det er blevet tid til en formattering.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 21:32 #14
ingen point til mig
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. februar 2008 - 22:41 #15
Du får et svar fra mig (men ikke alle pointene til mig; det er mit input absolut ikke værd).
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2008 - 09:41 #16
du kan også via pc-planets blad nr. 2 --24 januar-21 februar
det er vist med billede og tekst tryk her lad være med det og så videre

lave en rednings cd med programmet

http://www.ubcd4win.com/

er du god til engelsk laver du bare en som der er beskrevet på siden

du vil altid kunne komme ind i en win xp der er færdig og reparere den.
du skal lave cd-dvd mens din maskine er i orden

jeg lavede en i sjov og den tog ikke 1/2 time at lave.

ellers er helgec dk hjemmeside også god at følge. jeg skriver sådan for jeg ved ikke om man herinde må linke direkte til den men det er vel derfor han har lavet den.

jeg fik besked fra min bank om at de ikke ville tillade min brug af microsooft virtuel machine og at jeg skulle skifte til sun java. jeg brugte den fordi der fo ikke så længe siden var utroligt meget vrøvl med sun.
nu er det sdan at den gamle virtuel machine jo skal afinstalleres inden brug af sun.

hvorfor microsoft har fjernet ders afinstallering program fra siden er endnu en af gåderne om microsoft.

men til dem der skal igennem det er løsningen her

http://markkort.glr-chr.dk/login/vm.aspx

hej fra mig og ingen point til mig.