Avatar billede ricki Nybegynder
21. februar 2008 - 21:28 Der er 3 kommentarer

Kabel TV Selector sluttes til computer

Er der nogen der har erfaring med hvordan men kan få signalet fra sin Kabel TV Selector (eller Yousee som det jo hedder nu) ind i sin computer så jeg kan optage de programmer jeg kun kan se via Selector?
Efter hvad jeg har kunne læse mig til på nettet så har Segam været så venlige på de nye modeller kun at udsende det digitale signal via scart - på de ældre modeller har de åbenbart også sendt det ud på en kanal i det alm antennestik.
Min far havde en usb tv-tuner med alm antennestik indgang liggende som jeg prøvede, for lige at være helt sikker, men den er desværre god nok, jeg kan ikke finde signalet via alm antennestik (selvfølgelig efter det har været igennem Selector)
Så det jeg kan komme frem til er at jeg skal have mig en tv-tuner der har et scart stik... eller et stik af en slags som kan lave scart om til et stik som jeg kan købe en tv-tuner det kan stikkes i.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Og måske oven i købet kan tippe lidt om hvilken tv-tuner vil være et godt køb (det skal være USB da det er til en bærbar)

På forhånd mange tak
Avatar billede ricki Nybegynder
21. februar 2008 - 22:19 #2
Ja, tak... men det var også den liste jeg selv kunne komme frem til på edb-priser.
Men hvilken tv-tuner var mere et bonus-spørgsmål - og mere ment hvis der var nogen der ville anbefale én specifik.
28. februar 2008 - 12:59 #3
- Jeg har ikke nogen speciel preference -