Avatar billede haren Nybegynder
20. februar 2008 - 17:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Site5 erfaringer?

Hej med jer!

Jeg søger generelle erfaringer med det at have et webhotel i usa, og specifikt Site5. Jeg overvejer kraftigt at samle mine 5 domæner et sted, og jeg vil gerne prøve noget helt nyt - derfor har jeg kigget på Site5, som det lader til at mange er tilfredse med?

Jeg har kig på følgende, men har endnu ikke helt bestemt mig:

- Plan (standard)
Her kan jeg hoste mine egne domæner, og muligvis også et enkelt fra familien omkring mig. Her får jeg masser af plads og masser af funktioner.

- Reseller plan
Selvom jeg faktisk hovedsageligt skulle hoste mine egne domæner, er jeg blevet ret hug på det her! Her vil jeg nemlig have lov til at "sælge" og give venner, bekendte og familie som ønsker hjælp fra mig, mulighed for at ligge på serveren og få deres egne muligheder for at tilpasse lidt af hvert, selvom jeg nok for nogle kommer til at tilpasse det meste.

Dette er et dilemma.
Erfaringer med begge dele?

Desuden søger jeg helt generelle erfaringer på fx
- Oppetid
- Spamfilter
- Hastighed
- Backup??
- Support // Selvom det ikke er det jeg bruger mest..
osv

Hvordan med  kontrolpanelet hvis jeg hoster flere domæner? Vil der være et kontrolpanel til hver, eller vil der også været et samlet (et master-kontrolpanel)? Sidstnævnte kunne være rigtig dejligt.
Her tænker jeg både ift. til reseller plan og standard.

Ftp adgangen, vil der være en master hvor man kan få adgang til "hele serveren" eller vil der kun være individuelle ftp-adgange til hvert domæne? Også i tilfældet at jeg er reseller, så vil jeg jo stadig eje 5 domæner, der skal hostes.

Hvilke fordele har jeg ved at have en fast IP hos dem?

Føler man en hastighedsnedsættelse pga at serveren står i USA?

Sidste spørgsmål omhandler problematiken at site5 ikke er godkendt DNS-servere i Danmark (til .dk domæner?), men vil det bare være så simpelt at jeg blot bruger Gratisdns.dk og viderestiller derfra. Jeg har ikke erfaring med GratisDNS, sløver det processen eller svarer det helt til hvis jeg havde brugt site5's nameservers?

Alle svar er velkomne.
Mange tak.

www.site5.com
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
20. februar 2008 - 17:19 #1
Hvorfor hoste i USA ?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
20. februar 2008 - 17:51 #2
er lige med på en lytter :)
Avatar billede haren Nybegynder
20. februar 2008 - 21:06 #3
hartnet.dk => Blandt andet pga bedre og anderledes features i forhold til danske hosts.
PLUS at jeg er sådan en type, der nogengange godt kan lide at prøve noget HELT andet.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
20. februar 2008 - 23:19 #4
ok... helt i orden...
Må man spørge hvad det er for nogle features du søger efter ?
Avatar billede haren Nybegynder
21. februar 2008 - 20:56 #5
Lige nu måske reseller planet, ellers blot det at gøre noget nyt, med alle funktioner og muligheder for blandt andet ruby on rails (som jeg ikke helt endnu ved om jeg har mod på). Det er lidt svært at forklare. Desuden vil jeg gerne have noget der er stabilt, og da jeg skal til at betale 44kr hos surftown tænkte jeg at jeg kunne prøve noget nyt..

Nogle med erfaringer?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
21. februar 2008 - 21:18 #6
Jeg har ingen erfaringer med site5.com, men jeg har i flere år nu, hosted alle mine sider hos godaddy.com som også ligger i USA.

Der har aldrig været problemer og man får mere (faktisk meget, meget mere) for pengene end man gør i Danmark.
Avatar billede haren Nybegynder
21. februar 2008 - 22:31 #7
Okay, betryggende. Hvor ser det ud med hastigheden ift. at serveren står i usa?
Avatar billede haren Nybegynder
21. februar 2008 - 22:50 #8
Pingen er jo højere end danske.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
22. februar 2008 - 07:07 #9
Hastigheden er selvfølgelig hurtigere i forhold til en server som er placeret tæt på den danske internet exchange, men det er ikke noget som jeg overhovedet lægger mærke til i hverdagen.

Set i forhold til hvad man får ekstra ved at vælge en amerikansk host, synes jeg at det med hastigheden er fuldstændig ligemeget - i hvert fald så længe det ikke er større forskel.

Tror i øvrigt kun at det er noget som man kan måle via ping - det vil aldrig være noget som vil genere hverken dig eller dine brugere (min mening).
Avatar billede skildpadden Nybegynder
22. februar 2008 - 07:18 #10
Bruger i øvrigt også gratisdns.dk som navneservere (da godaddy.com's navneservere heller ikke er registreret hos DK Hostmaster) - fungerer fint.
Avatar billede haren Nybegynder
22. februar 2008 - 09:11 #11
Okay, great!
Avatar billede haren Nybegynder
22. februar 2008 - 18:59 #12
Ingen med erfaringer?
Avatar billede haren Nybegynder
22. februar 2008 - 18:59 #13
Skildpadden, post svar, så får du lidt point, hvis ingen andre melder sig.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
22. februar 2008 - 20:26 #14
Behold du bare points... jeg er ikke rigtigt kommet med noget svar på det du egentligt spurgte på :)
Avatar billede haren Nybegynder
23. februar 2008 - 10:15 #15
Men du har været lidt til en hjælp alligevel.. tak for den.