Avatar billede roys Nybegynder
20. februar 2008 - 14:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

pc'er vil ikke starte skærmen op

Hej jeg har en pc'er som ikke kan starte op . det vil sige når jeg tænder den  starter den godt nok men den starter ikke skærmen op så jeg tænkte at det måske var grafik kortet som var stået af og det blev skiftet men dette hjalp ikke og hd har jeg også skiftet dette hjalp heller ikke , og ja skærmen virker har prøvet den af med en anden pc'er. har gået og tænkt på om det måske kan være mine ram blokke 3 stk som er stået af eller's ved jeg sgu snart ikke andet end det er mit bundkort som er færdigt. men hvis i har en ide til hvad det kan være som kom endelig med den.
med venlig hilsen
Roy.
Avatar billede andersen112 Juniormester
20. februar 2008 - 15:07 #1
har du prøvet med anden skærm til computer
Avatar billede roys Nybegynder
20. februar 2008 - 15:35 #2
nej men skærmen virker jo med den anden pc'er jeg har så !!
Avatar billede matcho Nybegynder
20. februar 2008 - 15:39 #3
Har du prøvet med en ramklods af gangen?
Alle stik er vel efterset og trykket på?
Resat bios evt;tage batteriet ud i fem minutter?(husk uden strøm)
Kontrolleret at cpu blæser ikke er løs.?
Avatar billede andersen112 Juniormester
20. februar 2008 - 15:51 #4
jeg har oplevet at 1 ud af 2 identiske skærme kun virkede på en bestemt computer.
Avatar billede roys Nybegynder
20. februar 2008 - 16:03 #5
vender lige tilbage i aften med et e.v.t resultat prøver lige jeres forslag af. hej
Avatar billede roys Nybegynder
20. februar 2008 - 18:39 #6
hej igen så har jeg prøvet alle jeres forslag af og det virker stadig ikke. det må næsten være mit bundkort hvilket jeg ikke håber men synes det ser sådan ud.  eller hvad siger i .
Avatar billede matcho Nybegynder
20. februar 2008 - 19:32 #7
Prøv lige om du kan åbne CD drev,for det er sket at en strømforsyning giver nok strøm til og sætte blæsere igang men hvis det lyder som den kører normalt, så er det jo nok ikke den.
Kender du ikke en der kan køre med din cpu,så den kan blive testet,men ellers er det rigtigt at det er mest tænkeligt det er bundkortet.
Avatar billede malteq Nybegynder
20. februar 2008 - 19:36 #8
Jeg har haft den samme problem, du skal bare slukke og tænde den et par gange det virkede!
Avatar billede roys Nybegynder
20. februar 2008 - 20:14 #9
okay drenge prøver og rode lidt mere med det i morgen men ellers tak hjælpen indtil nu
Avatar billede roys Nybegynder
21. februar 2008 - 20:18 #10
når har nu prøvet jeres forslag og det virker stadig ikke .
Avatar billede roys Nybegynder
22. februar 2008 - 07:17 #11
Jeg er stadig åben for ider . det skal lige siges at det med cpu en om at teste den har jeg dog ikke forsøgt men ellers alle jeres andre forslag.
Avatar billede matcho Nybegynder
22. februar 2008 - 09:24 #12
Jeg tror ikke det er til og komme videre, før du får testet cpuen,enten vedog få en til og sætte den i sin maskine eller du prøver en anden.
Men husk og kontrollere at det er et bundkort/cpu som kan køre på den/det.
Avatar billede roys Nybegynder
22. februar 2008 - 09:30 #13
godt så . det vil jeg få afprøvet her i weekenden og tak for hjælpen indtil videre matcho.
Avatar billede roys Nybegynder
27. februar 2008 - 22:17 #14
nå så er jeg kommet frem til et resultat og det er at mit bundkort  desvære er stået af har fået testet min cpu og den virker fint så det må være bundkortet. så tak for hjælpen matcho hvis du lige ligger et svar så får du dine point okay.
Avatar billede matcho Nybegynder
27. februar 2008 - 22:51 #15
Det er jo ikke så sjovt.