Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
20. februar 2008 - 09:07 Der er 6 kommentarer

Forøge trådløs signalstyrke

Hej alle

Når jeg sidder på universitetets trådløse net har jeg erfaret at min pc modtager et svagere signal en alle mine medstuderende. Hvor de modtager på enten "fyld" eller "god" styrke modtager jeg kun med "lav" eller nogen gange "meget lav" styrke.

Jeg sidder med en IBM T60 og enhedshåndteringen siger Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection. (Har desuden ibm's egen netværksstyringsprogram "Access Connections" installeret)

På et universitet er det jo nok ikke routeren der er problemet, så hvordan kan jeg forbedre mit netkorts modtageevne?

Jeg har fået at vide at man kan skrue op strømstyrken i BIOS eller ændre i Access Connections så jeg kan modtage med forøget styrke. Jeg kan dog ikke finde ud af det så er der nogen der har erfaringer eller bare kan forklare hvordan jeg løser dette?

På forhånd tak
Avatar billede andersen112 Juniormester
20. februar 2008 - 15:27 #1
du skal nok ikke hænge dig i signal styrken hvis det virker, ibm har de bedste trådløse antenner på markedet!!
Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
20. februar 2008 - 18:10 #2
ok. Har nu prøvet at ændre en masse indstillinger inde under netkortet - f.eks. til maks strømforbrug og til støjfyldt miljø, Ser dog ingen ændringer, så ved ikke hvor problemet ligger...
Avatar billede jc_d-link Praktikant
20. februar 2008 - 19:30 #3
Hej BJ,

Hvilken driver har du på kortet ?
Du skal helst have 11.5.0.32

At sætte en anden antenne på tror jeg ikke hjælper. Idet den antenne du har sidder i hele skærmen og IBM TP er de bedste PC'ere. Helt enig.
Men Intels trådløse kort har jeg dog ikke samme holdning til ;o)

Prøv med netværkskortet, at få driver 11.5.0.32 på.
Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
20. februar 2008 - 19:47 #4
...også selvom min nuværende driver 11.5.0.36 vel må anses for værende nyere?
Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
20. februar 2008 - 20:48 #5
det er nu prøvet selvom den mente at den nuværende driver var bedre egnet. Desværre uden held.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
20. februar 2008 - 23:01 #6
fair nok.
De må lige väre kommet med en 11.5.0.36.

Så bliver jeg svar skyldig. Men ville höre hos Lenovo om de ikke har en forklaring.