Avatar billede mette22 Nybegynder
19. februar 2008 - 18:45 Der er 3 kommentarer

Virus efter brug af MSN

Hej.
Er bange for at jeg har fået den der MSN-virus, så har lige scannet min mac og fået dette svar:

Skanning startet
Bemærk, det tager lang tid at skannne store arkiver.

/Users/mettehjelm/Library/Application Support/Freeverse/Big Bang Board Games/BigBangMancala2.3.4.zip: Oversized.Zip FOUND
----------- SCAN SUMMARY -----------
Known viruses: 194462
Engine version: 0.92
Scanned directories: 1836
Scanned files: 3549
Infected files: 1
Data scanned: 4625.42 MB
Time: 793.266 sec (13 m 13 s)

ClamXav v1.1.0  -  ClamAV 0.92/5525/Tue Jan 22 21:43:38 2008 - ClamXav

Der er fundet en eller flere inficerede arkiver, men de er ikke flyttet. Det kan du enten selv gøre, eller skanne igen, hvor indstillinger sat til at flytte dem til en anden mappe.

Hvad skal jeg gøre nu??
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2008 - 21:42 #1
Det farlige ved at gå på den side, du kom til var netop at komme til at taste sit password ind, hvilket du ikke gjorde og det var klogt af dig (Helt rigtigt gået). Den meddelelse som du så får ved at køre ClamXav er beskrevet i en tråd på www.99.se og en Hagelin beskriver problemet her: http://www.99.se/mac-os-x/109301-hur-tar-bort-trojan-i-os-x-2.html
"Samma meddelande för samma fil har diskuterats i en annan tråd, och det hela beror på att ClamXav måste packa upp zip-filer och andra arkiv för att undersöka innehållet, men har grundinställningen att inte packa upp filer över 10 Mb. När den stöter på dessa klagar den på att den hittat en för stor zip-fil (oversized)."

Dermed er det en indstillingsfejl i ClamXav og har intet med en fil fra et ellers glimrende spil at gøre. Det har slet slet ikke noget med det link du klikkede på at gøre og du kan nu sove roligt om natten igen! - Hvis du vil gøre noget, kan du overveje at ændre password til MSN, men jeg er ikke klar over hvor på deres hjemmeside du kan gøre det, så det må du selv finde ud af.
Avatar billede mette22 Nybegynder
20. februar 2008 - 08:29 #2
TAK TAK TAK! :)

Nu er jeg mere rolig... Mht. MSN og Firefox, så har jeg slettet begge og geninstalleret dem, og også ændret kode til MSN!

Så nu er jeg rolig igen... :)
Avatar billede egonspock Seniormester
20. februar 2008 - 17:18 #3
Det var rart at høre :)

I Safari kan du ændre to indstillinger, så den også bliver en smule mere sikker: 1) gå i Safari->indstillinger vælg "Generelt", slå "Åben "sikre" arkiver efter overførsel" fra. 2) under fanen "Autoudfyld", slå "brugernavne og adgangskoder" fra.