Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 11:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Window.status ?

Hi eksperten
Jeg ville bare høre hvad det er jeg gør galt, eller mangler når jeg skriver <a href=\"blablabla\" OnMouseOver=\"Window.status=\'blablabla\'\">
Det jeg gerne vil have at man ikke kan se hvor linket referer hen, altså adressen som står nederst når man flytter musen hen over et link !
?
TArkker
Avatar billede jense Nybegynder
16. juni 2001 - 11:04 #1
du mangler ihvertfald et </a> prøv det først hvis det ikke virker endnu så vend tilbage
Avatar billede jense Nybegynder
16. juni 2001 - 11:05 #2
finder lige et andet script der har den samme funnktion ellers
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 11:08 #3
<a href=\"xxx.htm\" target=\"xxx\" onMouseOver=\"window.status=\'xxx\'; return true;\" onMouseOut=\"window.status=\'\'; return true;\">
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 11:09 #4
Og det var et svar ;)
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 11:10 #5
ved onMouseOut=\"window.status=\'\' er det ikke \" men to \' \' ved siden af hinanden.
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 11:34 #6
Har prøvet flg.
<a href=\"news.asp\" OnMouseOver=\"Window.Status=\'News\'; return true;\" OnMouseOut=\"Window.Status=\'\'; return true;\">News</a>
// det virker ikke, siger at window ikke er defineret !
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 11:38 #7
Det virker fint hos mig.

Nu har du husket det med to \' \' istedetfor \" ved onmouseout ikke ?
Avatar billede sukos Juniormester
16. juni 2001 - 11:39 #8
<a href=\"\" onmouseover=\"self.status=\'monkey.gif 34 Kb\'; return true\" onMouseOut=\"self.status=\'\'\">
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 11:47 #9
Oki kig her på denne side så.

http://www.justrandb.dk/OnMouseOver.htm
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 12:05 #10
Huh ? Jeg har skrevet nøjagtig det samme ?
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 12:09 #11
7th <--- Den siger stadig Window er ikke defineret !
Har skrevet flg. med \' \' bare rolig !
<a href=\"news.asp\" OnMouseOver=\"Window.Status=\'News\'; return true;\" OnMouseOut=\"Window.Status=\'\'; return true;\">

Hmmmm ?
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 12:10 #12
Kan jeg mangle noget Java på compen, altså noget i IE måske ?
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 12:13 #13
Mærkeligt...og det virker på min side ikke ?
Prøv alligevel at kopiere koden fra siden og sæt den ind på din side. Nogle gange sker der mærkelige ting...
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 12:13 #14
det kan være at den ikke kan li\' store blokbogstaver...
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 12:15 #15
Hehe jep, har lige testet, og du må ikke skrive
window.status med stort W og S ;)
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. juni 2001 - 12:17 #16
Argh hvor lamer..... nå men rigtig mange tak for hjælpen !
Pointen er dine !
Hygge !
Avatar billede 7th Praktikant
16. juni 2001 - 12:19 #17
Ja weird ;)