Avatar billede maxk Nybegynder
16. juni 2001 - 10:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

forskel på cd-r

Jeg har oprattet det samme spørgsmål et andet sted:spm 82002.
er der kvalitet forskel på cd-r ved braning af cd-er.Hvilke typer er best til lyd?Samt et godt brande program...bruger selv nero vær.5 og Plextor 12/10/32A
Avatar billede qzar Nybegynder
16. juni 2001 - 10:47 #1
Nero er et udemærket program og så er det nemt at bruge...........Jeg ved ikke om der er direkte forskel mellem kvaliteten på diverse cd´er men hvis du kigger på priserne burde man da tro det. Man kan få cd´er fra 5 kr og helt op til omkring 50 kr. Så lidt er der vel. Hvis det er til musik ville jeg selv bruge \"Mellemklasse cd´ér\" altså skiver til omkring 15-20 kroner men hvis det derimod er til data ville jeg købe det billigste. Håber at det var svar nok!

-Jonas
Avatar billede dar Nybegynder
16. juni 2001 - 11:49 #2
brænde, ikk?
Avatar billede maxk Nybegynder
16. juni 2001 - 12:50 #3
dar<<jo!
Avatar billede maxk Nybegynder
16. juni 2001 - 12:53 #4
qzar<<thjea.....så meget ved jeg da også  :-))
jeg er mere interesseret i den tekniske side af sagen.F.eks.kan man købe nogen TDK cd-r som er KUN til lyd til ca.50kr.stk!
Hvor kan forskellen lige i?
Avatar billede dar Nybegynder
16. juni 2001 - 13:03 #5
Fårk! En brænde-cd til 50 kr.?!? Syyygt!
Avatar billede kamikaze Nybegynder
16. juni 2001 - 13:49 #6
Der er STOR forskel på brændbare CD-R.

Til lyd er de bedste (af de billige) af mærket \"Verbatim\". De koster ca. 6-10 kr. stk.
Avatar billede dar Nybegynder
16. juni 2001 - 13:58 #7
Kan man HØRE forskel?
Avatar billede msmows Nybegynder
16. juni 2001 - 17:33 #8
Egentlig lydforskel er der ikke, det er jo et digitalt medie. Der er derimod stor forskel på om en cdspiller kan læse de forskellige cdr-skiver. Det er slet ikke sådan at pris og kvlitet følges. Det bedste er at prøve nogle forskellige mærker, ved at afspille på forskellige cdspillere.
Avatar billede kurtj Nybegynder
16. juni 2001 - 17:38 #9
De bedste CD`er er Kodaks!! Basta. ;)
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juni 2001 - 11:52 #10
f.eks.så kan DELTA cd-r slet ikke avspilles på Sony maskiner........
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juni 2001 - 11:57 #11
msmows<<har lige en web. side
www.vadlyd.dk
Avatar billede msmows Nybegynder
17. juni 2001 - 20:06 #12
>maxk - tak for linket, hvad vil du gerne fremhæve på siden?
Avatar billede msmows Nybegynder
17. juni 2001 - 20:12 #13
Enten er manden ude på at sælge sit produkt, eller også ved han ikke hvad han taler om, eller han taler mod bedre vidende. I digitale systemer er et 0=0 og 1=1.
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juni 2001 - 22:15 #14
msmows<<punkt 8  :-)
Avatar billede grav Nybegynder
17. juni 2001 - 23:04 #15
msmows: Der er helt sikkert noget rigtigt i det, manden siger i punkt 8.
Af en eller anden årsag, jeg ikke kender, er det teknisk sværere at kopiere audiocd\'er. Det er derfor man anbefaler visse cd\'er til audio og visse cd\'er til data. Dette er jo egenligt underligt, når man går ud fra, at en cd kun indeholder 0\'er og 1\'taller, lige meget om det er data eller audio.
I wonder ...
Avatar billede maxk Nybegynder
18. juni 2001 - 06:25 #16
kurtj<<fint nok...med Kodak...har selv et par stk.men hvad mener du med det....
Avatar billede maxk Nybegynder
18. juni 2001 - 06:28 #17
msmows<<netop...det er spørgsmål om hvordan din maskine aflæser cd-r.0 og 1 taler er squ nok ens i hele verden.......
Avatar billede maxk Nybegynder
18. juni 2001 - 06:29 #18
kamikaze<<hvad så med cd-r der  koster mere end det.Jeg spørg...for selv er jeg meget interesseret i HI-FI.
Avatar billede msmows Nybegynder
18. juni 2001 - 23:04 #19
Der findes programmer der viser hvem producenten af cdrskiven er. Pudsigt så få der er, bare et hav af forskellige navne. Hvad er bedst, en Rolls Royce eller en Bentley? (i lang tid var de reelt ens).
Avatar billede maxk Nybegynder
20. juni 2001 - 15:24 #20
Thja....det er som om ......ingen har noget mere at sige  :-)
skal vi lukke spørgsmålet?
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juli 2001 - 19:00 #21
kamikazw<<du får de 15  :-)