Avatar billede peanut Nybegynder
16. juni 2001 - 09:38 Der er 6 kommentarer

Fejl ved opdatering af BIOS

Jeg har et AOpen AX59 Pro bundkort (m. K6 2 400 MHz CPU) hvor jeg gerne vil have opdateret BIOS´en. Men når jeg forsøger at starte BIOS opdateringen skriver den \"Fejl - due to EMM 386 or QEMM\".

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2001 - 09:42 #1
Du forsøger med en dosformateret diskette, men hvordan har du formateret den.

Normalt bør man formatere disker, og lade windows lægge systemfiler på disken.
Avatar billede peanut Nybegynder
16. juni 2001 - 10:18 #2
Jeg har først formateret disketten med \"Fuld formatering\" og dernæst \"Kopier kun systemfiler\". Så kopierede jeg den fil (ax59p235.exe) jeg har downloadet fra AOpen´s hjemmeside over på disketten.
Avatar billede avlund Nybegynder
16. juni 2001 - 10:20 #3
Prøv at fjerne QEMM og/eller EMM 386 fra config.sys...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2001 - 10:22 #4
Der er da ingen config.sys på enn system disk, er der?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2001 - 12:20 #5
Reeset bios og prøv igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juni 2001 - 14:26 #6
Der er ingen config.sys på en system diskette. Der burde - og skal - kun være 3 filer: command.com og i/o.sys samt msdos.sys. De to sidstnævnte er skjulte filer.
Med disse filer samt din bios opgraderingsfil burde det køre.