Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
18. februar 2008 - 12:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CalendarExtender: datobox bliver stående

Hvis man bruger extenderen på http://asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/Calendar/Calendar.aspx, så forsvinder kalederboxen i samme øjeblik, at man har klikket på en dato og sådan skal det være.
Jeg har dog observeret, at når jeg bruger extenderen på mine egne sider, så bliver kalenderboxen STÅENDE efter at man har klikket på en dato og forsvinder først, når man klikker et eller andet sted på formen - og sådan skal det jo ikke være.
Ved I, hvordan man kan få datoboxen til at forsvinde, når man har klikket på en dato?
Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. marts 2008 - 22:06 #1
Hvilken version af toolkittet benytter du? En af de tidligere versioner havde denne fejl. Men det burde virke med den seneste version.

Så vidt jeg husker, så var der også lidt problemer med opgradering fra de tidligere versioner. Så det kan også være en opgradering, der er gået galt. Så vidt jeg husker, skal de tidligere versioner afinstalleres, men de sletter ikke alle filer. Så filerne skal slettes manuelt efter afinstallationen, før du installerer en ny version.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. marts 2008 - 09:32 #2
Det er version 1.0.10618.0.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
03. marts 2008 - 09:45 #3
Jeg er ret sikker på, at det er problemet.

Hent og installer den nyeste version : 1.0.20229 fra nedenstående link.

http://www.codeplex.com/AtlasControlToolkit/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=11121

Vejledning til opdateringen finder du på (Læs om opgradering i bunden af siden):
http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/Walkthrough/Setup.aspx

og bemærk, at du skal slette din "tab" med "toolkit controls" i visual studio, og oprette den igen udfra den nye dll.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
04. marts 2008 - 16:34 #4
Perfekt - virker!!

Et sidste spørgsmål: hvad betyder 'Toolkit templates: Reinstall the new "AjaxControlExtender.vsi" and check to overwrite the old templates in the "Add Templates" wizard.'? Jeg gjorde kun de to første punkter.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
05. marts 2008 - 08:50 #5
Det er nogle templates, du kan bruge, hvis du vil lavet dine egne ajax kontroller. Hvis du bare bruger de kontroller, der følger med toolkittet, skal du ikke bruge dem.

Men der er en wizard til "Add templates", hvor AjaxControlExtender.vsi lægger nogle nye templates ind. Hvis du skal bruge dem, bør du tjekke at disse er opdateret efter at du har kørt AjaxControlExtender.vsi
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. marts 2008 - 09:35 #6
Mange tak for meget fyldestgørende svar!!
Avatar billede moller2567 Nybegynder
07. marts 2008 - 09:54 #7
Det var så lidt.
Men var der ikke noget med lidt point, så spørgsmålet kan blive lukket? :-)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. marts 2008 - 10:01 #8
Selvfølgelig! Undskyld!